actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2017, 19:23
Louize.D*Groote Louize.D*Groote is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Schoten
Posts: 30
‘Louche carwashes moeten verdwijnen uit straatbeeld’

Staatssecretaris voor Fraudebestrijding Philippe De Backer (Open VLD) wil illegale handcarwashes streng aanpakken. ‘Als je je auto ergens aan de kant van de weg kan laten wassen voor een paar euro, kan je vermoeden dat er iets louche aan de hand is’

Bij de handcarwashes zijn zwartwerk, illegale arbeid en schijnzelfstandigheid schering en inslag, zegt De Backer. ‘Ze lappen alle regels aan hun laars, ten koste van de ondernemers in de sector die wél alle regels correct volgen.’

De staatssecretaris zet in op extra controles en hogere boetes, en roept mensen op om de illegale carwashes te melden via het meldpunt sociale fraude. Vaak verdwijnen ze volgens hem even snel als ze zijn opgestart. ‘Die louche carwashes moeten verdwijnen uit het straatbeeld. Volg je de regels niet, dan kan je de boel sluiten’, zegt hij.

De Backer wil ook de structuur erachter - ze werken vaak met buitenlandse carrousels van vennootschappen - aanpakken, door ze in kaart te brengen via datamining en het uitwisselen van gegevens met andere landen. ‘Die structuren oprollen is één van mijn prioriteiten in 2018’, besluit hij.

Bron:
De Standaard, 04/12/2017, 16u51
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171204_03223800

Eigen mening:
Ik ben het er mee eens dat ze deze illegale handcarwashes streng moeten aanpakken. Het is niet eerlijk tegenover alle carwashes die wel de regels volgen. Deze carwashes zijn daardoor vaak iets duurder omdat ze de wetgeving volgen. Ik stel mij bij dit artikel de vraag of mensen de tijd gaan nemen om een illegale carwash aan te geven. Naar mijn gevoel gaan er meer mensen hier de auto laten wassen omdat het zo goedkoop is en geven ze verder niet om het feit dat het illegaal is. De illegale bedrijven geven het beeld dat je ongestraft op zo'n manier geld kan verdienen zonder hier belastingen op te betalen. Dit vind ik fout, het is aanstootgevend voor anderen. Naar mijn mening is het zeker positief dat ze meer controles gaan uitvoeren en hogere boetes zullen uitdelen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.