actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2009, 12:11
Emma.Mertens Emma.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lommel
Posts: 77
Thumbs down Supportersgeweld neemt toe

In de eerste klasse is hooliganisme tegen enerzijds stewards en politiemensen en anderzijds tussen supporters onderling, met 12,3 procent toegenomen in het seizoen 2008-2009. Het aantal geweldfeiten, met in de eerste plaats het gooien van projectielen, steeg met 75,4 procent in dezelfde periode, bericht La Dernière Heure.

Het aantal opgetrommelde politiemensen voor de risicomatchen was daarentegen nooit zo laag: 22.346 politiemensen. Dat is meer dan 2 keer minder dan in het seizoen 2000-2001. Toen werden 50.511 manschappen ingezet.

In 2008-2009 waren er 255 feiten van hooliganisme. Het vorige record werd gevestigd in 2007-2008, toen er 227 incidenten waren. Het aantal geweldfeiten steeg van 53 naar 93, veel minder dan het record van 120 incidenten in 2003-2004.

Bron: Het Laatste Nieuws

Mening: het verbaast me dat mensen de knop niet kunnen draaien naar
"Het is maar een spel!". Op een voetbalwedstrijd horen niet zoveel manschappen van de politie aanwezig te zijn. De politie moet instaan voor de veiligheid van het volk, en op een voetbalmatch hoort het volk zich te ontspannen. Dat de gemoederen hoog kunnen oplaaien bij échte supporters die urenlang in de auto hebben gezeten om hun favoriete ploeg te zien spelen, en als deze dan zou verliezen, begrijp ik. Maar de frustratie uitwerken op andere mensen? Die hier totaal niets aan kunnen doen is gewoonweg kortzichtig. Een moglijke oplossing zou kunnen zijn dat men wat strenger is in de voetbalstadia; wat minder alcohol verkopen aan mensen die al goed in de olie zitten, agressievelingen de toegang tot het stadium weigeren, ... Zo is er in elk geval voor niemand nog plezier aan een voetbalmatch geloof ik.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th November 2009, 12:14
johanvandenbosch johanvandenbosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 106
fair play op en naast het veld

Het is een spel...Zeker, en geweld is nutteloos. Maar mannen hebben nu eenmaal de neiging zo op te gaan in voetbal, dat ze buiten zichzelf zijn. Dat praat dat natuurlijk niet goed. Dat besef ik. Daarnaast heb je ook de vechtersbazen die uitsluitend naar de voetbal gaan om herrie te zoeken.

Ik ben zelf een voetbal supporter, dus ik weet hoe het is om helemaal op te gaan in het spel...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th November 2009, 11:23
sofie 07 sofie 07 is offline
sofie
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: borsbeek
Posts: 78
sensatiegehalte?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 30th November 2009, 12:28
joachim.bogaerts joachim.bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 35
Dit probleem is er niet enkel in België maar in alle landen. Het enige verschil is dat in Belgë er heel slecht mee omgegaan wordt. In Engeland bijvoorbeeld wordt er tijdens een match bijna nooit iets gegooid en zitten de supporters nog dichter bij het veld. Daar zijn echter de straffen veel hoger.Hier in België krijg je een relatief kleine geldboete en een kort stadionverbod terwijl in Engeland er straffen zijn die oplopen tot levenslang stadionverbod en grote geldboetes. In België is men zoals in alles veel te laks. Aangezien ik zelf een voetbalsupporter ben kan ik mij wel inleven in de mensen die zoiets doen. Het gaat te ver en het gedrag is zeker fout. Maar ik denk dat je om dit te begrijpen zelf voetballer moet zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.