actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2009, 11:15
Catharina.Michiels Catharina.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 63
Belgen slaan stevig munt uit goudhausse

Een groeiend aantal Belgen profiteert van de recordprijs van goud om hun gouden juwelen en munten te verkopen. Het Antwerpse beurshuis Leo Stevens & Cie spreekt voor de binnengebrachte gouden munten van een toename met tientallen procenten. De Brusselse goudhandel The House meldt een stijging van zijn inkoop van gouden juwelen met een percentage dat in dezelfde orde van grootte ligt.
(tijd) - De verkoop van gouden munten aan de particulieren daarentegen stagneert op een hoog niveau. De verkopen liggen nog hoger dan een jaar geleden, maar de groeipercentages maand op maand liggen lager dan begin dit jaar, toen de beurscrisis nog volop woedde. ‘Het goud is dan ook behoorlijk duur’, vertelt Jan Van Cutsem van The House.

Ook de bank ING België, een belangrijke speler op de Belgische goudmarkt, meldt een significante stijging van het aantal goudmunten dat ze van haar klanten inkoopt.

Bron: http://www.tijd.be/nieuws/economie-...8265941-600.art

Persoonlijke mening: De manier om aan geld te geraken deze tijd leidt tot het verkopen van je juwelen. Ik vind dit eigenlijk best wel een slimme manier om aan geld te geraken. Goud wordt toch niet meer zoveel gedragen en aangezien de goudprijs per ons zo hoog staat, zou ik ook wat goud verkopen. Ik heb ook ergens gelezen dat particulieren en bedrijven een nieuwe vorm van investeren hebben ontdekt, nl. goud aankopen. Voor degene die niet graag investeren in aandelen is goud de nieuwste trend. Ik vind het een leuk item om in te investeren, voor aandelen ben ik zo niet. Met te investeren in goud heb je meer financiële zekerheid.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th November 2009, 15:41
Jolien.Belmans Jolien.Belmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grobbendonk
Posts: 40
Op financieel gebied lijkt het me niet zo'n slimme zet om op dit moment goud om te zetten in papiergeld, dat slechts waarde heeft op korte termijn. De wereld is immers vertrokken voor decennia van spanningen en ongeregeldheden op ecologisch en economisch vlak.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.