actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Levensinstellingsprofiel (vul eerst enquête in!!)
Moderne Burgerij 4 17.39%
Gemaksgeoriënteerden 1 4.35%
Nieuwe Conservatieven 2 8.70%
Kosmopolieten 4 17.39%
Opwaarts Mobielen 1 4.35%
Postmaterialisten 7 30.43%
Traditionele Burgerij 0 0%
Postmoderne Hedonisten 4 17.39%
Stemmers: 23. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd March 2005, 05:14
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Levensinstellingsprofiel

De maatschappelijke barometer (NL) is gebaseerd op Mentality-onderzoek van onderzoeksbureau Motivaction. Zij delen mensen in naar levensinstelling en voeren peilingen uit onder die acht groepen.

U vindt de vragenlijst hier:
http://www.stempunt.nu/s.r4a?i=Ment-moti

Opmerkingen:
-er zijn drie vragen waarbij U 'Nederland' dient te vervangen door 'België'
-Bij 'postcode' op het eind vult U in: 3970ak (deze cijfer- & lettercombinatie werd aanvaard, zou niet weten waar dat ligt in NL)
-In totaal vijf korte vragenlijstjes - totaal een kleine tien minuten werk...

De 'uitslag' wordt per email meegedeeld. Gelieve deze hieronder in te vullen - ik ben benieuwd!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB

Laatst aangepast door Barst : 22nd March 2005 om 05:40.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd March 2005, 21:05
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
Dit is mijn uitslag:

De kosmopoliet
De open en kritische wereldburger die postmoderne waarden als ontplooien en beleven integreert met moderne waarden als maatschappelijk succes, materialisme en genieten.

Het milieu van de kosmopolieten kenmerkt zich door ambitie (hard werken en maatschappelijk hogerop komen), behoefte aan zelfontplooiing en sociale betrokkenheid. Nieuwe ervaringen en kennis opdoen om zich persoonlijk te verrijken vormen belangrijke drijfveren. Men toont een sterk geloof in het realiseren van persoonlijke en sociale ambities. De leefstijl van de kosmopolieten is actief en veelzijdig. Zij hebben een brede interesse op het gebied van kunst en cultuur. Werken neemt in dit milieu een belangrijke plaats in, zowel met het oog op persoonlijke groei als met het oog op maatschappelijke erkenning. Niet alleen werk, maar ook activiteiten in de vrijetijdssfeer worden aangewend om zich persoonlijk te verrijken. Mensen binnen dit milieu hebben een uitgebreid netwerk van sociale contacten.

Of ik er tevreden mee ben? Ja, het is een eerlijk profiel en geeft weer wie ik ongeveer ben..
__________________
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd March 2005, 21:41
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
De moderne burger
De conformistische, statusgevoelige burger die het evenwicht zoekt tussen traditie en moderne waarden als consumeren en genieten.

Traditionele waarden als respect, discipline, orde en familiegeluk worden binnen de moderne burgerij belangrijk gevonden. Daarnaast streven mensen binnen dit milieu ernaar om verder te komen in de maatschappij, zowel vanuit de behoefte om nieuwe ervaringen op te doen als vanuit de wens een hogere levensstandaard te bereiken. Mensen binnen dit milieu plannen hun leven zorgvuldig, zijn toekomstgericht en proberen de juiste balans te vinden tussen het aangename en het noodzakelijke. Werken is voor de moderne burgerij belangrijk. Mensen uit dit milieu blijken in hun vrije tijd op verschillende terreinen actief te zijn. Veel voorkomende activiteiten in de vrijetijdssfeer zijn: winkelen, wandelen, sporten en modelbouw. Het gezinsleven neemt een belangrijke plaats in en met de familie onderhoudt men nauwe contacten.


Het klopt wel wat bij mij.
Ik wil echt wel iets bereiken in mn leven en dat is enerzijds wel wat statusgericht(omdat ik vroegere klasgenoten waardoor ik rotgepest ben vroeger wil tonen hoever ik het gebracht heb)
anderzijds doe ik het gewoon voor mezelf: ik wil steeds een doel hebben in mn leven en voor mezelf leg ik de lat steeds hoger zodat ik steeds uitgedaagd word(vb: monitor zijn bij de speelpleinen, dit jaar heb ik de lat hoger gelegd: hoofdmonitorcursus gevolgd en dit jaar sta ik dan als hoofdmonitor)

Mijn leven is 1grote planning, vraag maar aan mijn vriend! Het weekend was nog niet om, en ik was het volgende weekend al aan het plannen. Ik heb wel wat structuur nodig in mn leven.

Gezinsleven: daar kan ik nog niet veel over zeggen, want dat heb ik nog niet echt he. Hoe het nu is: veel contact heb ik er toch niet mee: vrijdagavond thuiskomen, eten, bad pakken en op café met de vrienden
zaterdagmorgen uitslapen en gaan werken, thuiskomen, eten, douchen en weer weg met de vrienden. Juist zondag heb ik echt ne dag met thuis. en dan vertrek ik 's avonds al weer naart kot.
Hopelijk is het later bij mn eigen gezinnetje wat beter!
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd March 2005, 18:12
DavyLowet DavyLowet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2005
Locatie: ramsel
Posts: 1
Uw profiel vertoont de meeste overeenkomsten met dat van de gemaksgeoriënteerde.

De gemaksgeoriënteerde
De impulsieve en passieve burger die in de eerste plaats streeft naar een onbezorgd, plezierig en comfortabel leven.



Een zorgeloos leven leiden en van het leven genieten vormen binnen het milieu van gemaksgeoriënteerden belangrijke doelen. Aan werk wordt weinig waarde gehecht,het genieten na werktijd heeft veelal tot doel het werk te vergeten. 'Lekker leven'en gemak staan voorop. Het geld dat verdiend wordt of waar men over beschikt wordt veelal direct uitgegeven. De vrije tijd en het privé-leven zijn zonder meer belangrijker dan het werk. Vrije tijd en werk staan geheel los van elkaar. De vrije tijd wordt meer gekenmerkt door plezier en vermaak dan door rust en ontspanning. Veel mensen binnen het gemaksgeoriënteerde milieu hebben relatief vrije opvattingen over de traditionele man/vrouw-verhouding.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 27th March 2005, 18:08
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Meerhout
Posts: 142
De moderne burger
De conformistische, statusgevoelige burger die het evenwicht zoekt tussen traditie en moderne waarden als consumeren en genieten.



Traditionele waarden als respect, discipline, orde en familiegeluk worden binnen de moderne burgerij belangrijk gevonden. Daarnaast streven mensen binnen dit milieu ernaar om verder te komen in de maatschappij, zowel vanuit de behoefte om nieuwe ervaringen op te doen als vanuit de wens een hogere levensstandaard te bereiken. Mensen binnen dit milieu plannen hun leven zorgvuldig, zijn toekomstgericht en proberen de juiste balans te vinden tussen het aangename en het noodzakelijke. Werken is voor de moderne burgerij belangrijk. Mensen uit dit milieu blijken in hun vrije tijd op verschillende terreinen actief te zijn. Veel voorkomende activiteiten in de vrijetijdssfeer zijn: winkelen, wandelen, sporten en modelbouw. Het gezinsleven neemt een belangrijke plaats in en met de familie onderhoudt men nauwe contacten.

Vervolgens zijn op u de volgende waardenprofielen van toepassing, van meest naar minst passend:
Gemaksgeorienteerden
Opwaarts mobielen
Nieuwe conservatieven
Traditionele burgerij
Kosmopolieten
Postmoderne hedonisten
Postmaterialisten

Achja..
__________________
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 2nd April 2005, 12:51
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
De postmaterialist
De maatschappijkritische idealist die zichzelf wil ontplooien, zich verzet tegen sociaal onrecht en opkomt voor het milieu.



Solidariteit en harmonie kenmerken de mensen binnen dit milieu. Ze zijn kritisch ten opzichte van de hedendaagse maatschappij. Het streven naar een onderlinge verbondenheid, het nemen van verantwoordelijkheden en het werken aan sociaal-maatschappelijke verbeteringen, spelen een prominente rol. Postmaterialisten hechten er veel belang aan te kunnen leven volgens hun eigen principes en zijn sterk sociaal bewogen. Verantwoord leven is belangrijk: zonder verspilling, winstbejag en zonder aantasting van het milieu. Bij voorkeur werkt men bij instellingen of organisaties die een bijdrage leveren aan het maatschappelijk welzijn. Mensen binnen dit milieu tonen zich zowel geïnteresseerd in kunst en cultuur (film, musea, toneel, cabaret, klassieke concerten), als in een meer 'huiselijke' vorm van vrijetijdsbesteding. Het gezinsleven is veelal hecht (sterke onderlinge betrokkenheid), maar niet ingericht volgens traditionele patronen.

Vervolgens zijn op u de volgende waardenprofielen van toepassing, van meest naar minst passend:
Postmoderne hedonisten
Kosmopolieten
Nieuwe conservatieven
Traditionele burgerij
Moderne burgerij
Gemaksgeorienteerden
Opwaarts mobielen
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 2nd April 2005, 13:39
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
De postmaterialist

De maatschappijkritische idealist die zichzelf wil ontplooien, zich verzet tegen sociaal onrecht en opkomt voor het milieu.

Vervolgens zijn op u de volgende waardenprofielen van toepassing, van meest naar minst passend:
Postmoderne hedonisten
Kosmopolieten
Gemaksgeorienteerden
Opwaarts mobielen
Nieuwe conservatieven
Moderne burgerij
Traditionele burgerij
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 2nd April 2005, 15:46
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
De postmoderne hedonist

De pionier van de beleveniscultuur, waarin experiment en het breken met morele en sociale conventies doelen op zichzelf zijn geworden.

Mensen die tot de postmoderne hedonisten worden gerekend, zijn individualistisch en tonen een sterke wil tot zelfbeschikking. Ook hechten zij veel waarde aan zelfontplooiing en persoonlijke groei. Mensen binnen dit milieu hebben een onafhankelijke leefstijl en hechten er veel belang aan zelf te kunnen beslissen over de dingen die hen aangaan. Opvallend is het relatief grote aantal mensen dat zelfstandig een beroep uitoefent. Werk is belangrijk, maar niet heilig: ook activiteiten in de vrijetijdssfeer kunnen intrinsieke voldoening geven. Postmoderne hedonisten genieten van kunst en cultuur (museumbezoek, cabaret en toneel), maar er is ook sprake van een rijk uitgaansleven en er wordt veel aan sport gedaan. Binnen dit milieu komt het traditionele gezinspatroon relatief minder vaak voor.

Vervolgens zijn op u de volgende waardenprofielen van toepassing, van meest naar minst passend:
Nieuwe conservatieven
Postmaterialisten
Moderne burgerij
Gemaksgeorienteerden
Traditionele burgerij
Kosmopolieten
Opwaarts mobielen
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 2nd April 2005, 16:16
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
De kosmopoliet
De open en kritische wereldburger die postmoderne waarden als ontplooien en beleven integreert met moderne waarden als maatschappelijk succes, materialisme en genieten.

Het milieu van de kosmopolieten kenmerkt zich door ambitie (hard werken en maatschappelijk hogerop komen), behoefte aan zelfontplooiing en sociale betrokkenheid. Nieuwe ervaringen en kennis opdoen om zich persoonlijk te verrijken vormen belangrijke drijfveren. Men toont een sterk geloof in het realiseren van persoonlijke en sociale ambities. De leefstijl van de kosmopolieten is actief en veelzijdig. Zij hebben een brede interesse op het gebied van kunst en cultuur. Werken neemt in dit milieu een belangrijke plaats in, zowel met het oog op persoonlijke groei als met het oog op maatschappelijke erkenning. Niet alleen werk, maar ook activiteiten in de vrijetijdssfeer worden aangewend om zich persoonlijk te verrijken. Mensen binnen dit milieu hebben een uitgebreid netwerk van sociale contacten.

Vervolgens zijn op u de volgende waardenprofielen van toepassing, van meest naar minst passend:
Postmoderne hedonisten
Gemaksgeorienteerden
Opwaarts mobielen
Postmaterialisten
Moderne burgerij
Nieuwe conservatieven
Traditionele burgerij
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 4th April 2005, 16:52
Sara Sara is offline
Sara Bosman
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Brasschaat
Posts: 64
De postmaterialist
De maatschappijkritische idealist die zichzelf wil ontplooien, zich verzet tegen sociaal onrecht en opkomt voor het milieu.

Vervolgens zijn op u de volgende waardenprofielen van toepassing, van meest naar minst passend:
Postmoderne hedonisten
Kosmopolieten
Gemaksgeorienteerden
Nieuwe conservatieven
Opwaarts mobielen
Traditionele burgerij
Moderne burgerij
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 12th April 2005, 13:26
Stevie Stevie is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Jul 2004
Locatie: Gent
Posts: 23
Post materialist

Blijkbaar zit ik in de club van post materialisten - dat weten we dan ook weer...
__________________
The unbearable lightness of being...
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 16th April 2005, 14:02
BertBrockx's Avatar
BertBrockx BertBrockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Mol
Posts: 20
Stuur een bericht via MSN naar BertBrockx
De postmaterialist
De maatschappijkritische idealist die zichzelf wil ontplooien, zich verzet tegen sociaal onrecht en opkomt voor het milieu.

Vervolgens zijn op u de volgende waardenprofielen van toepassing, van meest naar minst passend:
Postmoderne hedonisten
Kosmopolieten
Gemaksgeorienteerden
Opwaarts mobielen
Moderne burgerij
Nieuwe conservatieven
Traditionele burgerij

Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 19th April 2005, 10:34
Pieterjan's Avatar
Pieterjan Pieterjan is offline
------
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Herselt
Posts: 344
De nieuw conservatief
De burger uit de liberaal-conservatieve maatschappelijke bovenlaag die alle ruimte wil geven aan technologische ontwikkeling, maar zich verzet tegen sociale en culturele vernieuwing.



Mensen uit dit sociale milieu hechten veel belang aan het in stand houden van traditionele normen en waarden enerzijds en het beschermen van hun sociale status anderzijds. Het leven en handelen volgens etiquetteregels vindt men uitermate belangrijk en aan werken en presteren ontleent men een omvangrijk deel van hun identiteit. Binnen het milieu van de nieuwe conservatieven vindt men veel kunst- en cultuurliefhebbers. Ze staan positief ten opzichte van technologische ontwikkelingen, maar zijn behoudend in sociaal en cultureel opzicht. Sociale relaties zijn veelal hiërarchisch van aard; familierelaties spelen een centrale rol in het leven van de nieuwe conservatief.

Persoonlijke noot
Persoonlijk ben ik niet geneigd mensen in een hokje te stoppen en zeker niet omwille van enkele doorzichtige vragen. Toch klopt een "gedeelte" van deze beschrijving. Etiquetten zijn namelijk niet één van mijn specialiteiten. De waarheden die ik aan mezelf toeschrijf zijn in het cursief gezet. Dit ter verduidelijking

Vervolgens zijn op u de volgende waardenprofielen van toepassing, van meest naar minst passend:
Moderne burgerij
Opwaarts mobielen
Traditionele burgerij
Kosmopolieten
Gemaksgeorienteerden
Postmaterialisten
Postmoderne hedonisten
__________________
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 23rd April 2005, 15:16
StefanieJanssens StefanieJanssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Wiekevorst
Posts: 6
De carrièregerichte individualist met een uitgesproken fascinatie voor sociale status, nieuwe technologie, risico en spanning.



Maatschappelijk succes en hogerop komen vormen voor de opwaarts mobielen belangrijke drijfveren. Hun geluk wordt voor een belangrijk deel door hun carrière bepaald ('mijn werk is mijn leven'). Zij hechten er tevens veel waarde aan om aan anderen te kunnen laten zien wat zij hebben bereikt. Over het algemeen is men duidelijk materialistisch ingesteld; (veel) geld verdienen en consumeren zijn belangrijk. Opwaarts mobielen leiden een bijzonder druk en gehaast leven en voor huishoudelijke bezigheden als boodschappen doen en koken is nauwelijks tijd. In het algemeen zijn mensen binnen dit milieu vrij statusgevoelig en sterk prestatiegericht. Veel tijd voor rust en ontspanning lijkt er niet te zijn. Ze zien het gezin wel als de ideale leefvorm, maar tonen doorgaans geen sterke familiaire betrokkenheid.

Vervolgens zijn op u de volgende waardenprofielen van toepassing, van meest naar minst passend:
Moderne burgerij
Kosmopolieten
Gemaksgeorienteerden
Nieuwe conservatieven
Postmoderne hedonisten
Traditionele burgerij
Postmaterialisten
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 24th April 2005, 18:28
Lies Lauwers Lies Lauwers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Bevel
Posts: 30
Levensinstellingsprofiel

De kosmopoliet
De open en kritische wereldburger die postmoderne waarden als ontplooien en beleven integreert met moderne waarden als maatschappelijk succes, materialisme en genieten.

Vervolgens zijn op u de volgende waardenprofielen van toepassing, van meest naar minst passend:
Postmaterialisten
Postmoderne hedonisten
Opwaarts mobielen
Gemaksgeorienteerden
Nieuwe conservatieven
Moderne burgerij
Traditionele burgerij
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 27th April 2005, 21:36
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
En zijn de resultaten een beetje zoals verwacht/gehoopt?
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 28th April 2005, 12:46
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Ik vind het een 'interessante' staalkaart van 'ons publiek'...

Het opzet om een populatie onder te brengen in verschillende 'profielen' is vandaag de dag sowieso een heikele zaak... Als er dan eens een serieuze poging wordt ondernomen, dan laat ik ze graag 'los' op de studenten alhier...

Maar ik zal nu niet direct de resultaten van deze enquête als 'evangelie' gaan beschouwen om er weet-ik-welke-conclusies aan te koppelen...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.