actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2009, 19:10
pietervage pietervage is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Beerse
Posts: 3
Digitalisering in het onderwijs is onstuitbaar!

"Helft leerlingen moet pc hebben in elke les in 2015"

Tegen 2015 moet één kind op twee een pc ter beschikking hebben tijdens elke les en wel vanaf 6 jaar. In plaats van les 'over' de computer, moeten leerlingen les krijgen 'met' de computer, vindt Minister van Ondernemen Vincent Van Quickenborne. Dit is nodig om onze samenleving concurrentieel te houden en de sociale kloof te bestrijden, zegt de minister.

Wie gaat dat allemaal betalen? Van Quickenborne sluit alvast beperkte vormen van reclame of advertising op de nieuwe klascomputers niet uit. (belga/sam)
29/09/09 18u29

BRON: www.hln.be
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th September 2009, 19:17
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Nu ik les geef in bso-richtingen en deze leerlingen leer kennen, kan ik daar maar één ding op zeggen: Als je echt voor gelijke kansen gaat, probeer dan verdorie eens te zien dat nog steeds veel kinderen thuis geen geld hebben om een computer en internetaansluiting te kopen!


Dingen zoals Smartschool, allemaal goed en wel, maar als je leerlingen thuis niet op smartschool kunnen, dan zeg je alleen maar voor de zoveelste keer 'amai jij loopt achter' en 'man wat zijn je ouders arm'.

STOP DIGITALISERING!
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th September 2009, 19:47
deandevolder deandevolder is offline
Dean_dv
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Kessel
Posts: 30
dilemma

Dit is uiteraard een groot dilemma, de maatschappij eist van zijn burgers met de computer te werken, maar het blijft tenslotte een luxeproduct, ofwel moet de stap worden gezet om dit verder uit te bouwen, ofwel moet men een stap achteruit zetten.

Ik ben van mening dat de computer niet meer weg te denken is, en hier tot eindelijk toch in verder zal gegroeid moeten worden. Dit zal dan uiteraard ten kosten zijn van de mensen die hier tegen zijn of het financieel moeilijker hebben.

De modernisering van de maatschappij is onoverkomelijk.
voor zoverre mijn mening uiteraard.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.