actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th August 2016, 11:39
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
Michel in de strijd tegen terreur: meer bevoegdheden voor veiligheidsagenten

Bij het begin van het nieuwe politieke jaar stelt premier Charles Michel enkele maatregelen voor om de veiligheid van de bevolking te verhogen. Zoals: meer bevoegdheden voor veiligheidsagenten in de privé en makkelijker toegang van politieagenten tot privébewakingscamera's.
De Wetstraat heeft zijn zomerslaap stilaan achter de rug en dan wordt het tijd voor de grote rentrée-interviews. Ook de premier van dit land, Charles Michel, houdt die gewoonte in stand, met gesprekken met Sud Presse en Le Soir.

Eigenlijk hebben die gesprekken maar één echt onderwerp: niet de begroting, waar Michel zich op de vlakte houdt, hoe lastig die gesprekken zich ook aankondigen. Het gaat voornamelijk over de veiligheid in dit land. Met een paar opmerkelijke voorstellen.

Zo wil hij dat de politiediensten makkelijker toegang krijgen tot privécamera-netwerken van bijvoorbeeld supermarkten, ondergrondse garages en noem maar op.

Vervolgens wil hij bewakingsfirma's meer bevoegdheden geven. "We zullen moeten toestaan dat privé-veiligheidsagenten een tas openen, bijvoorbeeld op een festival, om te zien of er geen wapens in verborgen zitten." Op die manier wil Michel ruimte creëren voor reguliere agenten.

Boerkiniverbod

En het kan haast niet anders of Michel heeft ook een mening over het boerkini-verbod, ook al huldigt hij een enerzijds/anderzijds-standpunt. Aan de ene kant gelooft de premier niet in een alomvattende wet. "Want hoe moet je een boerkini onderscheiden van een duikpak of een T-shirt waarmee kinderen verhinderen dat ze zich verbranden bij het zwemmen?"

Maar aan de andere kant wil hij wel dat de burgemeesters de macht krijgen om lokaal tussenbeide te komen als ze denken dat ostentatieve religieuze symbolen de openbare orde in het gedrang brengen.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2753228

Eigen mening: Ik ben zeer tevreden van deze regering. Ook premier Michel vind ik een uitstekend goede premier. Zijn ideeën geven mij een gevoel van opluchting en een glimlach. Meer bevoegdheden voor de politie en de beveiliging, daar kan ik alleen maar instemmend op knikken. Ik denk niet dat we zever gaan krijgen over "privacy" want dan is er iets niet juist. Als je niks te verbergen hebt, dan heb je in mijn ogen totaal geen problemen met controles en dergelijke. Zijn mening over het boerkiniverbod vind ik dan weer een beetje kat noch forel. Hij heeft volgens mij een beetje bang om het in te voeren want hij denkt vooral aan de praktische kant, maar het is het principe dat erachter zit. De burgemeester mogen dan wel lokaal tussenkomen bij ostentatieve religieuze symbolen. Wat zeggen we dan? Hela hola, maar ik denk dat een boerkini sowieso ostentatief is. Als mensen mogen dragen wat ze willen, waarom moeten de mensen van de naaktstranden dan op een afgebakend stuk liggen? Dan vind ik dat zij ook gewoon in hun blote mogen rondlopen als mensen helemaal vrij zijn te kiezen. Boerkini oke dan, maar helemaal naakt dan ook. Of er komt zoals een naaktstrand dan ook een boerkinistrand.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.