actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th June 2006, 21:58
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
moet er een vervaldatum staan op je rijbewijs?

Een vriendin van mij heeft vandaag een ongeval gehad. Een vrouw van 79 heeft de auto van haar moeder, waar zij ook inzat, van de weg gereden. De vrouw was duidelijk in fout.
Naar aanleiding hiervan is de vraag, moet vanaf een bepaalde leeftijd je jaarlijks om om de paar jaar een examen afleggen om je rijbewijs te verlengen. Kortom, moet er een vervaldatum staan op je rijbewijs?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th June 2006, 22:19
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
mijn oma is 91.
Overlaatst reed ze naar albert hein om een bak bier met de auto.
In de bocht dacht ze dat een camionet van een oprit van een huis kwam gereden maar dit was niet het geval.
Gevolg: ze wil remmen, maar drukt op de verkeerde pedaal en verliest de controle over het stuur
MIDDEN IN EEN WOONWIJK!!!
ze ramt 3 houten paaltjes, een muurtje van ongeveer 1meter hoog en belandt in een voortuin op haar zij.
auto pere totale maar oma niets hoor!

op de weg terug naar huis van het ziekenhuis zegt ze dan nog doodleuk: kzal morgen eens gaan kijken voor een nieuw autootje se.

reden waarom oma nog mag rijden: haar ogen zijn nog goed genoeg!
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th June 2006, 15:08
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Ik vind dat een goed idee!
En niet alleen voor die ouderen, maar als ik op de baan rijd moet ik tot de conclusie komen dat zowat 2/3 van de weggebruikers de meeste elementaire verkeersregels al vergeten zijn
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 27th June 2006, 17:21
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
...dat zowat 2/3 van de weggebruikers de meeste elementaire verkeersregels al vergeten zijn

Maar zélf zijn we natuurlijk allemaal prima chauffeurs
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 27th June 2006, 17:34
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Maar zélf zijn we natuurlijk allemaal prima chauffeurs


Ik niet want ik heb men rijbewijs niet (zelfs theorie niet )
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 28th June 2006, 11:50
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Maar zélf zijn we natuurlijk allemaal prima chauffeurs

Hier durf ik echt volmondig ja op antwoorden.
Ik houd me steeds aan de regels. Je zal mij niet snel betrappen op 'speeding' (ik zeg niet 'nooit' want als ik mijn snelheidsmeter uit het oog verlies ga ik er soms wel eens enkele km's over, maar bewust sneller rijden doe ik nooit). Ik ben me er maar al te goed van bewust dat 20km/u te snel tegen een boom knallen (of erger nog tegen een tegenligger) het verschil kan maken tussen leven of dood, of tussen verderleven als een plant of 'enkel' een verlamde onderkant.
Trouwens, trager rijden is beter voor het milieu
En inhalen waar het niet mag: mij niet gezien. Ik rijd wel rustig achter de voorligger tot ik op een plaats kom waar het wel mag... Mijn leven (én mijn zakgeld ) is me net ietsje teveel waard om op zo'n manier op het spel te zetten
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 28th June 2006, 19:40
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Meer ongevallen maar minder doden op de weg in 2005

28/06 Meer ongevallen maar minder doden op de weg in 2005

In 2005 gebeurden er op onze wegen 1,3 pct meer ongevallen dan in 2004. Anderzijds daalde het aantal verkeersdoden vorig jaar met 6,4 pct tot 1.089. Dat blijkt woensdag uit de cijfers van de Algemene Directie Statistiek. Op enkele maanden tijd heeft België zijn veelbesproken achterstand op het vlak van ongevallenstatistieken ingehaald.
Uit de cijfers blijkt dat in 2005 49.286 verkeersongevallen met doden of gewonden gebeurden. Dat is een stijging met 1,3 pct tegenover 2004.
Terwijl het aantal lichtgewonden en zwaargewonden steeg (respectievelijk met 3,4 en 5,9 pct), daalde het aantal verkeersdoden tot 1.089. Dat is 6,4 pct minder dan de 1.163 in 2004.

hbvl
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 3rd July 2006, 17:49
Sara Laureys Sara Laureys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: W
Posts: 41
Cool

Mij zal je ook niet makkelijk betrappen op te snel rijden.
Ik leef graag nog zo lang mogelijk en de andere weggebruikers ook denk ik.
Ik vind het niet kunnen dat er nog steeds mensen zijn die door 95 km/u door de bebouwde kom vliegen omdat ze niet weten wat dat bord wil zeggen.Ik denk nog niet dat het zulk slecht idee is om mensen te verplichten tot het bijhouden van hun theorie.Mijn oma rijdt ook tegen 120 km/u door een bocht waar je bij 90km/u al overkop zou kunnen gaan (waar je eigenlijk al maar 70 km/ u mag rijden).
Ik vind het dus ergens wel een goed plan omdat sommige mensen toch wel echt een gevaar op de baan zijn.Ik vind niet dat we enkel en alleen naar de ouderen mogen kijken want er zijn genoeg jongeren die ook gevaarlijk rijden.
Maar toch ,als je wil oversteken op het zebrapad zijn het toch vaak de jongeren die je overlaten!
Ik zou zeggen:toch maar herhalen die theorie!Het is voor je eigen veiligheid!
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 3rd July 2006, 19:37
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
alleen theorie? IK zou vooral praktijk laten herhalen. Misschien alle 2 dan maar, zijn we beiden content

Groetjes uit het zonnige limburg
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 4th July 2006, 08:41
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Om de 20 jaar een opfrissingscursus is ok for all I care. Plus de oogtest. Die ouw mensen kunnen soms 'vervelend' zijn op de weg, echt echt wel, maar ze rijden voorzichtig en zijn, in my eyes, totaal geen gevaar. Dit in tegenstelling tot andere weggebruikers... Die ol' folks reden al de met de wagen toen die tuning-dudes nog aan hun moeders borst hingen. Ze hebben 9 kansen op de 10 iemand gekend die ooit in een zwaar ongeval betrokken is geweest, they know what's out there... And it scares them nowadays met al die verkeersagressie en mensen die voor niets claxoneren, vinger opsteken, bumperrijden, etc etc
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.