actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th May 2012, 14:47
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2012
Locatie: Gierle
Posts: 87
Werknemer licht bioscoopketen Utopolis op voor 107.960 euro

Een ex-werknemer van bioscoopketen Utopolis moest zich vandaag voor de correctionele rechtbank van Mechelen verantwoorden voor diefstal en valsheid in geschriften. De manager wordt ervan verdacht 107.960 euro van de dagopbrengsten in het Mechelse filiaal te hebben ontvreemd.

Michael M. werkte op het moment van de feiten zo'n vier maanden als manager bij Utopolis. Hij moest elke avond de dagopbrengsten in een enveloppe steken, samen met een stortingsbon waarop het bedrag vermeld werd. Hij nam de contanten mee naar huis en liet een lege enveloppe achter in de kluis. Een week later werd dit door personeel van Securitas opgemerkt toen ze de kluis kwamen lichten.

"Sterker dan mezelf"
M. gaf de feiten toe en verklaarde tijdens zijn verhoor 'dat het sterker dan hemzelf was' en dat hij goed besefte dat de praktijk snel aan het licht zou komen. Die week zou hij voor 33.900 euro hebben gestolen. Later bleek dat hij veel meer had achterover gedrukt. Doordat hij telkens de stortingsbonnen had ingevuld, werd duidelijk dat hij in totaal 107.960 euro had ontvreemd.

Twee oldtimers
Bij een huiszoeking werd 16.195 euro in contanten gevonden en twee oldtimers. Hij gaf toe dat ze gekocht werden met de ontvreemde sommen. De man, die niet aanwezig was tijdens de zitting, riskeert een verstekveroordeling van 2 jaar zonder uitstel en een geldboete van 1.375 euro. Vonnis op 4 juni.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...-960-euro.dhtml

Als je gaat solliciteren voor een baan van manager weet je toch dat je een grote verantwoordelijkheid krijgt, niet? Weet je niet op voorhand dat je zal moeten instaan voor het beheren van de winst? Hoe kan je dan nog zeggen dat het 'sterker dan jezelf' is? Als je op voorhand weet dat je deze verantwoordelijkheid zal moeten nemen kan je voor jezelf toch ook uitmaken of je met deze verantwoordelijkheid kan omgaan? En als je dit niet kan, dan moet je de job gewoon niet aannemen, zo simpel is het. Michael M. heeft deze situatie helemaal zelf gezocht. Geen medelijden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th May 2012, 16:44
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 107
Zoals Leen zegt, weet je op voorhand dat je als manager een grote verantwoordelijkheid draag en dat je in contact zal komen met grote sommen geld. De straf die Michael M. riskeert, is dan ook volledig terecht. 'Het was sterker dan mezelf' is natuurlijk helemaal geen excuus. Maar ik verschiet niet van dit voorval. Ik verwacht natuurlijk wel van een manager dat hij het geld waarmee hij te maken krijgt correct beheert, dat zeker! Maar ik verwacht ook van een politieagent dat hij de wet naleeft en toch zijn er politieagenten die corrupt zijn, ik verwacht van een makelaar dat hij mij correct helpt bij het kopen en verkopen van huizen en toch zijn er makelaars die de mensen oplichten.. Spijtige zaak, maar je hoort het toch veel (te veel!) in het nieuws..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.