actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th April 2018, 15:01
Lotte.V*ndekeybus Lotte.V*ndekeybus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Loenhout
Posts: 36
Onbekende Vlamingen doen belofte in nieuwe snelheidscampagne

Onbekende Vlamingen doen belofte in nieuwe snelheidscampagne

De Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV) en de Vlaamse regering starten maandag met een nieuwe campagne ‘Beloofd’ tegen snelheid in het verkeer. De ‘modellen’ op de affiches zijn onbekende Vlamingen.

Tijdens de campagne, die tot 6 mei loopt, zullen de 315 aanplakborden op autosnelwegen in Vlaanderen unieke foto’s tonen van Vlamingen die aan familie en vrienden beloven zich aan de snelheidslimieten te houden. Zo’n 505 mensen zijn op de affiches te zien.
Het gaat om een andere aanpak dan de top-downcampagnes van de afgelopen jaren waarbij de boodschap steeds door een hogere overheid werd gegeven.

130 kilometer per uur

‘Wie te snel rijdt, heeft een beperkter gezichtsveld, een tragere reactietijd, een langere stopafstand en de gevolgen zijn ernstiger dan bij een ongeval met lage snelheid’, zegt Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). ‘Ik ben trouwens ook geen voorstander van 130 kilometer per uur op de autosnelweg, uit onderzoek blijkt dat er dan 25 doden per jaar meer zouden vallen. Door mensen zelf als voorbeeld van goed gedrag te stellen, willen we de sociale norm veranderen. Mensen zijn steeds toleranter voor hun eigen verkeerd gedrag dan voor dat van anderen, er is dus zeker nog ruimte voor verbetering.’

De campagne wordt ook op sociale media en in scholen gevoerd. ‘Wie wil, kan zich online registeren op de Beloofd-website en voor scholen hebben we een pakket samengesteld waarmee kinderen hun ouders kunnen sensibiliseren en aanzetten om mee te doen met de actie’, zegt Werner De Dobbeleer van VSV.
Wie meer info wil over de actie, kan hier terecht.

Bron: De Standaard, 09/04/2018, http://www.standaard.be/cnt/dmf20180409_03453815

Eigen mening:
Mijn eerste reactie op het feit dat er een nieuwe snelheidscampagne wordt georganiseerd, is zeer positief. Ik ben zelf heel bewust van het feit dat veiligheid in het verkeer zeer belangrijk is. Ik weet heel goed hoe drastisch de gevolgen van een te hoge snelheid in het verkeer kunnen zijn, zoals enkele gevolgen aangehaald in het artikel. Toen ik het artikel las, had ik toch wat bedenkingen bij de aanpak. Ik vind het allereerst wel zeker positief dat men onbekende Vlamingen gebruikt, de affiches staan op deze manier dichtbij de mensen. Ook door campagne te voeren op sociale media en via scholen zullen vele mensen betrokken raken. Dit zal deze campagne bovendien veel persoonlijker maken dan de campagnes in het verleden, waarbij de boodschap steeds door een hogere overheid werd gegeven. Ook dat iedereen zich kan registreren, lijkt mij een zeer goed idee. Ik krijg al meteen zin om me ook online te registreren. Toch zie ik hier ook een keerzijde aan de medaille. De echte recidivisten gaan hun rijstijl niet aanpassen, hoe jammer dit ook is. Ik hoop dat, ondanks dit feit, de campagne toch een groot succes zal kennen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.