actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th October 2010, 10:49
verschueren.sien verschueren.sien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vorselaar
Posts: 60
Slim straatlicht verlaagt energieprijs

Artikel:
Mechelen gaat als eerste stad in ons land intelligente straatverlichting uittesten.
Dat meldt De Gazet van Antwerpen.

Door sensoren begint die automatisch harder te schijnen in een straat waar beweging is, of lawaai. De stad wil samenwerken met het Amerikaanse IBM, dat de technologie in huis heeft.

'De mogelijkheden zijn enorm. Zelfs als ergens een ongeval gebeurt, kun je het licht feller laten schijnen. Bovendien kunnen wij het energieverbruik in onze stad dan beter beheersen', zegt burgemeester Bart Somers (Open Vld). Om die reden investeert Mechelen in haar binnenstad ook in ledverlichting.

Zo'n 1.200 straatlampen worden in het voorjaar van 2011 vervangen.

Bron:
Het laatste nieuws
zaterdag 9 oktober 2010
http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20101009_020

Motivering:
Dit is volgens mij zeker een positieve vooruitgang voor de maatschappij. Met het geld dat men zo kan besparen, kan men er voor zorgen dat de mensen hun factuur toch iets goed koper is. En kan men er eventuele goede doelen van de maatschappij met steunen, die wel een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken. En als ik aan de verlichting denk, die de wegen in bossen moeten verlichten. Vindt ik het ook zeker en vast positief dat deze niet schijnt wanneer er geen verplaatsing van mensen is. Zo kunnen de dieren ook ongestoord door gaan met hun leven, zonder dat overbodige licht dat misschien wel hun levensritme stoort.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd October 2010, 19:44
Sabrina's Avatar
Sabrina Sabrina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 106
Thumbs up Intelligente verlichtingspalen in Mechelen

Ikzelf ben het ook zeker eens met onderstaand artikel. Persoonlijk vind ik het een zeer goed initiatief van de stad Mechelen. Er moet zuiniger omgegaan worden met onze energie.
Veel van onze wegen zijn voorzien van licht waar het amper nodig is. Zo zijn bijvoorbeeld de verlichtingspalen het 1ste wat ze plaatsen in nieuwe verkavelingen. Deze laten ze dan ook nog eens branden, zelfs als er nog geen huizen staan of nog geen verkeer is. Een onnodige kost denk ik dan.
Het proefproject zal hoogstwaarschijnlijk ook wel enorm veel kosten. Maar volgens mij een investering die zal opbrengen.
Ik hoop dat het idee niet te mooi om waar te zijn is en we effectief op deze manier een kleine bijdrage kunnen leveren aan ons milieu.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.