actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2014, 07:07
Lisse.A*rts Lisse.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 93
Monarchie kost 36 miljoen euro in 2015

De monarchie zal de staat 36 miljoen euro kosten in 2015. Dat is een besparing van 2,7 miljoen euro tegenover dit jaar, zo schrijft Le Soir woensdag.

Tot vorig jaar was het onmogelijk om vast te stellen hoeveel de koninklijke familie de staat precies kostte. Maar sinds de hervormingen die de regering-Di Rupo in 2013 doorvoerde, worden alle uitgaven in verband met de monarchie samengebracht.

Daaruit blijkt dat de dotaties volgend jaar op bijna 13,8 miljoen euro zijn vastgelegd. Daarmee vormen ze echter niet de grootste post op de koninklijke factuur. De federale politie, die de veiligheid moet verzekeren, kost bijna 15,5 miljoen euro.

Bron: De Standaard 25/11/2014

Eigen Mening:
Wat ik mij vaak afvraag is waaraan ze al dit geld besteden. Als je bekijkt wat ze allemaal hebben en wat gewoon gefinancierd wordt voor hen vind ik dat onbegrijpelijk. Waarom moet een prins 15 auto's in zijn garage hebben staan als je toch maar met een auto tegelijkertijd kan rijden. Dat zijn zaken die ik niet kan vatten. Wat ik hier niet mee bedoel is dat de overheid overbodig is. Zij hebben ook hun verantwoordelijkheden, maar persoonlijk denk ik wel dat ze deze verantwoordelijkheden ook met een iets wat kleiner spaarpotje uitvoeren. Wat dan wel positief is, dat is toch de kleine besparing die ze hebben doorgevoerd. Als dit bedrag in een dalende lijn blijft doorgaan dan kan men met dat geld toch andere dingen gaan bekostigen. Naar mijn mening vind ik toch dat er iets moet veranderen.

Laatst aangepast door Lisse.A*rts : 26th November 2014 om 07:17.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th November 2014, 10:28
Lindl Wijnants Lindl Wijnants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 75
Ik vind het zelf zeer frappant dat de koninklijke familie ons volgend jaar 36 miljoen euro kost. Er wordt inderdaad al bespaard. Het zou erg zijn als de overheid had beslist om hier niet op te besparen, maar de gewone werkende mens wel zwaarder zou belasten.
Ik snap alleen niet waarom er zoveel geld wordt vrijgemaakt voor de koning en zijn familie. Ik snap wel dat er contact moet gemaakt worden met de verschillende wereldleiders en dat daarom de koning en de koningin op handelsmissie moeten. Maar dit kost ons land wel veel geld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.