actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th October 2015, 08:27
Jens.W*uters Jens.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Berlaar
Posts: 109
Dreigingsniveau asielcentra verhoogd naar niveau 2

Dreigingsniveau asielcentra verhoogd naar niveau 2

Het antiterreurorgaan OCAD trekt het dreigingsniveau voor de asielcentra op van 1 naar 2, zo bericht Het Laatste Nieuws maandag. Aanleiding is het toegenomen geweld tegen vluchtelingen in onze buurlanden.

Terreurniveau 2 betekent dat de dreiging 'gemiddeld' is. "Het crisiscentrum van Binnenlandse Zaken heeft daarom beslist dat er een verhoogde waakzaamheid komt rond de asielcentra", luidt het op het kabinet van vicepremier Jan Jambon (N-VA). "De politie zal gericht patrouilleren en daarbij de centra minstens om de vier uur passeren. Verder worden de agenten gesensibiliseerd. Hoe precies? Dat vullen de lokale korpsen zelf in."

De beslissing komt er op een moment dat het geweld tegen vluchtelingen flink toeneemt in onze buurlanden. Zo verijdelde de Duitse politie eind vorige week een extreemrechtse aanslag op twee asielcentra in deelstaat Beieren. De verdachten hadden al vuurwapens, messen en springstof in hun bezit. Ook in Nederland en Zweden neemt de agressie tegen asielzoekers toe, van brandstichtingen tot bestormingen van de opvanglocaties.

In ons land zijn er geen concrete aanwijzingen dat de centra geviseerd worden, maar het OCAD neemt liever zijn voorzorgen. Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) hoopt dat "iedereen hier kalm blijft".

Bron: De Morgen (26 oktober 2015), via http://www.demorgen.be/buitenland/d...eau-2-b5a8e9cf/

Mening:
Men kan het best voorzorgen nemen, daar ben ik absoluut akkoord mee. Als ik zie tot welke daden van agressie sommige vluchtelingen in staat zijn vind ik dit maar best zo. Bovendien weet je maar nooit wanneer er opeens onrust kan uitbreken onder de vluchtelingen en de inwoners naar vluchtelingen toe. Wel vind ik dat wanneer deze in het bezit zijn van wapens, men het recht heeft deze af te pakken en zich indien nodig gewapend te verdedigen. Je weet maar nooit of er terroristen tussen zitten die ergens een plaats geviseerd hebben om een aanslag te plegen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.