actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2013, 12:09
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Treinen te laat door stormweer

Slechts 40 procent treinen op tijd door stormweer

De spoorwegen beleefden maandag geen goede dag door het stormweer. Slechts 4 op 10 treinen reden op tijd in heel België, 2225 treinen kwamen te laat aan op hun bestemming. Dat blijkt uit cijfers van belate.be , een website die de stiptheid van de NMBS bijhoudt.
Alle grote lijnen naar Brussel hadden maandag te kampen met vertragingen. Gemiddeld kwamen treinen met vertraging 15 minuten te laat aan op hun eindbestemming. Bijna 20 procent van de treinen had zelfs een vertraging van meer dan een kwartier.
In Brussel-Zuid kwam 52,3 procent van de treinen op tijd aan gisteren, in Antwerpen-Centraal was dat 65,6 procent en in Gent-St-Pieters 57,7 procent.
De grootste problemen ondervond het Thalys-verkeer van en naar Nederland. Op vraag van Nederland moesten de hogesnelheidstreinen van Antwerpen naar de Nederlandse grens en omgekeerd omrijden via de klassieke spoorlijnen. Dat leidde tot vertragingen van meer dan 2 uur.
Belate.be baseert zich voor deze stipheidscijfers op de vertragingen aangegeven op railtime.be. Ook vertragingen van 5 minuten worden opgenomen in de statistieken. Bij de officiële cijfers van Infrabel is dat niet het geval.

Bron: Het Nieuwsblad
Datum: 29/10/2013 om 9u47


Mening

Het komt regelmatig voor dat treinen te laat aankomen op hun bestemming. Dit zorgt voor ergernis bij de reizigers. Deze keer is het echter anders. Door het slechte weer moeten de treinbestuurders beter opletten. Er kan heel wat gebeuren, er kan bijvoorbeeld een boom op de spoorweg vallen. Ik denk dat iedereen zich hier wel van bewust is en dat de meeste mensen er deze keer geen probleem van maken wanneer er op zo’n dag treinen te laat aankomen op hun bestemming.

Persoonlijk vind ik het beter zo. Ik heb liever een trein die 5 à 10 minuten te laat komt dan een trein die een ongeval veroorzaakt door het slechte weer. Ik verwacht wel dat de meeste mensen deze mening hebben. Persoonlijk zou ik er zelfs voor opteren om op zo’n dag thuis te blijven. Uiteraard moet dit dan ook mogelijk zijn. Werkgevers staan hier niet voor te springen. Maar als het zou kunnen, zou ik het zeker doen. Dat houdt de minste risico’s in.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.