actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2013, 13:10
S*rina Belmans S*rina Belmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westerlo
Posts: 25
Crevits: ‘Ook kleine maatregelen kunnen fileleed verzachten’

Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) erkent dat situatie op de Vlaamse wegen ernstig is. Maar voor een uitbreiding van het wegennetwerk moet eerst het gebruik ervan geoptimaliseerd worden, klinkt het.

De afgelopen week kreeg ons land opnieuw veel fileleed te verduren. ‘September en oktober zijn traditioneel de maanden met de meeste ongevallen en de langste files’, reageerde minister Crevits in de Zevende Dag. ‘Iedereen moet zijn gedrag aanpassen.’

Maar ze geeft toe dat de situatie ernstig is. ‘De toestand van de wegen was lamentabel. Het is mijn taak om door te werken en de infrastructuur op punt te stellen. Dat kan niet op één jaar.’

Volgens haar zijn er al heel wat inspanningen geleverd en zullen er nog veel volgen. In eerste instantie pleit Crevits voor het optimaliseren van het weggebruik, daarna kan aan uitbreiding gedacht worden.

Ze geeft het voorbeeld van de spitsstroken, die volgens haar aantonen dat met kleine maatregelen het fileleed al kan verzacht worden. ‘Vlaanderen was ook al lang vragende partij dat de takeldiensten de pechstrook mogen gebruiken, en dat gaat er nu komen.’

Maar de grote werken blijven uit. Enkele dagen geleden pleitte werkgeversorganisatie Voka voor snelle doorbraken in enkele dossiers. De Vlaamse regering zit niet stil, reageert Crevits. ‘Voor het einde van de legislatuur moet het duidelijk zijn hoe we de Oosterweelverbinding, de Brusselse Ring en de Noordzuid-verbinding in Limburg zullen aanpakken.’ Op vier november overlegt minister-president Kris Peeters met de Europese Commissie over de aanbesteding van de Oosterweelverbinding.

Bron: De standaard
Datum: 20/10/2013

Mening: Over fileleed kan ik zeker meespreken! Na twee jaar vertegenwoordigster te zijn over heel Vlaanderen, één jaar les te geven in Antwerpen ken ik de spitsmomenten door en door… Veel werk vind je nu eenmaal in grootsteden als Antwerpen en Brussel, maar er elke dag geraken is geen lachertje… Ik vind dat mevrouw Crevits gelijk heeft door te zeggen dat er verbeteringen zijn, dan denk ik aan de spitsstroken. Maar helaas is dit niet voldoende… Voor het einde van deze regeerperiode gaat er duidelijkheid zijn over hoe de Oosterweelverbinding, de Brusselse ring en de Noordzuid- verbinding in Limburg zal aangepakt worden. Een goede zaak volgens mij! Ik hoop dan ook dat er duidelijkheid komt, maar vooral dat er effectief iets aan gedaan wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.