actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2013, 12:30
K*tleen.Verberckt K*tleen.Verberckt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 84
‘Ritsen’ wordt verplicht

Het Nieuwsblad op 19 oktober 2013
Stop met die vieze blikken: we móéten tot het einde van de invoegstrook rijden.
Nu nog aanbevolen, straks verplicht. Correct ritsen moet de files helpen in te perken.
‘Ritsen’ wordt binnenkort verplicht. Dat moet de files op de snelwegen fors doen afnemen. Wie zijn buurman verhindert om in te voegen, riskeert een boete van 50 euro.
De monsterfiles van de afgelopen weken doen de politiek in een hogere versnelling schakelen. Vrijdag gingen twee positieve adviezen van de Vlaamse regering de deur uit: een dat takelwagens en andere hulpdiensten toelaat de pechstrook te gebruiken, een ander om het ‘ritsen’ in de wegcode in te voeren.

Mening:
Wie vindt het niet uiterst vervelend als het file is en er een automobilist denkt dat hij/zij niet moet aanschuiven zoals iedereen anders? Ik in ieder geval wel, dat ze rijden tot het einde van de tweede strook om zich dan tussen de file te willen wringen vind ik vreselijk irritant. Maar binnenkort wordt dit dus verplicht. Als je verder rijdt op de tweede strook moeten ze je er verplicht tussen laten. Ik denk niet dat er dan nog veel mensen eerlijk zullen aanschuiven bij geval van file. Dit kan de lengte van file in één strook beperken aangezien de file dan verdeeld is over twee stroken. Maar of deze maatregel files gaat voorkomen betwijfel ik, afwachten dus.

Bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/de...131018_00798132
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th October 2013, 16:25
l*rs.mijnendonckx l*rs.mijnendonckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 87
Ik vind het zelf ook een goede zaak. Wel vraag ik me af hoe men dit zal controleren... Dit is in mijn ogen nog al moeilijk te controleren. Maar laten we hopen dat al de bestuurders tot het verstand komen dat met ritsen inderdaad de wachttijden zullen afnemen en het verkeer zal vlotten. Ik denk dat het in veel gevallen ook beter is moest men de tweede rijstrook iets vroeger afsluiten. Men geeft dikwijls wel aan dat er binnen x aantal meter moeten worden ingevoegd maar toch zijn er nog veel bestuurders die dergelijke borden straal negeren en die tot het einde van de rijstrook rijden om zich er dan nog ergens trachten tussen te wringen met onverantwoordelijk rijgedrag. Mits een goede uitwerking van het plan hoop ik zeker dat deze regel erdoor komt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.