actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Sprekende Beelden > Foto van de week
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2012, 20:37
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Actie tegen Bond

FOTOSPECIAL. Bloot protest tegen bont

In de Spaanse hoofdstad Madrid gingen activisten van de dierenrechtenorganisatie AnimaNaturalis zondag naakt op een hoop liggen, bedekt in nepbloed, om te protesteren tegen het gebruik van bont in de textielindustrie.

De Standaard 03/12/2012
http://www.standaard.be/artikel/det...121203_00389566

Mening

Ik heb dit artikel gepost omdat ik vind dat het maken van bond moet stoppen! Deze dieren moeten niet lijden omdat sommige mensen zo graag een bondjas dragen. Ik vind het een zeer goed initiatief dat AnimaNaturalis dit protest uitvoert. Vooral de manier waarop! Ze geven weer hoe de dieren zich moeten voelen. Deze dieren hebben heel veel pijn. Deze dieren wouden ook graag verderleven. Wij zouden het toch ook niet fijn vinden dat wij vermoord worden omdat iemand een jas van mensenhuid wil? Dieren willen dit ook niet!
Als men zoiets zou organiseren in België denk ik dat dit zeker een succes zal zijn. Ik zal er dan zeker naartoe gaan om hen te steunen. Het is belangrijk dat wij ophouden met andere wezens te doen lijden voor onze luxe.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th December 2012, 08:18
EvelienBroeckx EvelienBroeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arensdonk
Posts: 117
Sofie, goed nieuws: in België gebeuren er regelmatig acties tegen de bontindustrie! In oktober vorig jaar heeft Jean-Claude Van Damme nog een actie opgestart: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu.../film/1.1124703
Ikzelf zou nooit een bontjas kopen, want ik vind het een lugubere en dieronterende procedure. Vroeger hadden de mensen geen keuze: ze moesten wel bont dragen, of ze kwamen om van de kou. De dag van vandaag hebben we allerlei mogelijkheden om ons lekker warm aan te kleden, dus waarom nog voor bont kiezen? Er zijn waarschijnlijk mensen die dit mooi vinden en over smaak valt niet te discussiëren... Iedereen heeft natuurlijk het recht om te kopen wat hij/zij wil, maar dan vind ik ook dat ze eens mogen nadenken over hun aankoop. Door acties te organiseren zoals in Madrid, worden de mensen geconfronteerd met de gruwelijke werkelijkheid.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.