actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Sprekende Beelden > Foto van de week
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2015, 18:50
eline.v*nderborght eline.v*nderborght is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 72
Fotograaf Jimmy Kets toont hoe hij beelden Brussel kan manipuleren

Aan het begin van een nieuwe werkweek, ontwaakte de Belgische hoofdstad onder dreigingsniveau 4. Scholen en andere openbare gebouwen bleven dicht, militairen en politieagenten domineerden het straatbeeld, de pleinen waren verlaten. Of toch niet? Onze fotograaf Jimmy Kets toont hoe een fotograaf de beelden in zo een situatie kan manipuleren. Vanavond vertelt hij erover in 'De afspraak', vandaag in deze krant.

NIEUWSTRAAT. De anders benauwend drukke Nieuwstraat was een pak rustiger dan anders. Druk was ze bezwaarlijk te noemen, maar leeg evenmin. Met een beetje geduld kon ik een stuk verlaten winkelstraat in beeld brengen, zodat het lijkt dat er geen kat te bespeuren was. Maar met mijn telelens kon ik vanop de vensterbank van ‘Women’s secret’ toch een beeld maken van een ogenschijnlijk doordeweekse dag in de Nieuwstraat. De realiteit lag in het midden.

Mijn mening:

Deze foto's zijn op hetzelfde tijdstip genomen, maar ze geven beiden een andere indruk. Ik vond de voorbeelden uit de Nieuwstraat het meest overtuigend. De fotograaf toont aan dat je door een simpele camera-instelling een heel ander gevoel kan opwekken. De ene foto straalt dreiging uit, terwijl de andere foto laat vermoeden dat het leven in Brussel zijn gewone gangetje gaat. Ik denk daarom dat we toch altijd voorzichtig moeten omspringen met wat de media ons (wil) (laat) geloven.

Bron : (voor meer afbeeldingen bezoek dan onderstaande bron)

www.standaard.be
Bijgesloten Bestanden
Bestandstype: pdf Jimmy Kets.pdf (77.6 KB, 9x gelezen)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.