actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th October 2014, 19:17
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 117
Regering-Michel is een feit

De federale onderhandelaars hebben na een maratohonvergadering van meer dan 28 uur een regeerakkoord in mekaar gebokst. CD&V-voorzitter Wouter Beke leek eerder vandaag op een pauze aan te sturen, maar ondertussen deden de delegaties gewoon voort. Met resultaat: om 19 uur kwamen de eerste berichten dat er een akkoord was over een regering met Charles Michel als premier.
De onderhandelingen gingen maandag om 14.30 uur van start. Dinsdagochtend raakten ze blijkbaar in een stroomversnelling, toen er na voorbereidend werk in een technische werkgroep een akkoord over de pensioenen uit de plenaire vergadering kwam. Daar passeerden ook de luiken Werk en Sociale Zaken de revue.

Nadien gingen de gesprekken voort tussen de twee coformateurs en de vier partijvoorzitters, met daartussen wat ruimte om de innerlijke mens te versterken. Even voor 19 uur kwamen dan de eerste berichten dat er een akkoord was over de begroting.

Met de overeenstemming die over de begroting bereikt is, zou er meteen ook een regeerakkoord zijn. Charles Michel wordt premier, maar over de namen van de nieuwe ministers is er nog niets bekendgemaakt.

Zaterdag congressen?

Mogelijke roepen N-VA, MR, CD&V en Open VLD vrijdag of zaterdag hun congressen samen om de namen van hun regeringsleden in te vullen. Die congressen moeten ook nog het licht definitief op groen zetten voor de regering.

Maandag zouden de nieuwe excellenties dan naar koning Filip kunnen trekken om de eed af te leggen. Dinsdag staat de state of the union van de nieuwe premier in de Kamer geprogrammeerd. Woensdag en donderdag volgt het debat over de regeerverklaring, met 48 uur na de toespraak van de premier de vertrouwensstemming.

Bron: De Standaard
Datum: 7/10/2014

Eigen mening
Tegenover onze vorige regering hebben we een grote vooruitgang gemaakt qua timing. Nu ook hopen dat deze regering stand houdt. Op dit moment kunnen ze in ieder geval niet op veel steun rekenen. Het voorstel om mensen tot hun 67 te laten werken is bij veel mensen in het verkeerde keelgat geschoten. Ik weet dat ik later zal moeten werken tot ik er bij neerval, maar velen die al zitten te denken over hun pensioen, moeten er nu plots minstens 5 jaar bij gaan doen. Toen ik daarstraks op mijn stageschool aan het praten was met enkele leerkrachten, waren zij er allesbehalve over te spreken. Zijn deze leerkrachten uitgeblust? Helemaal niet want ik heb zelf les gehad van enkele en zij waren altijd even enthousiast, maar werken is en blijft een arbeid. Je bent blij wanneer je in je zetel kan gaan zitten en de stilte even kan waarnemen. Nog eens 7 jaar extra middelbare schoolkinderen 'entertainen' is wel plots heel lang. Straks moeten we EHBO gaan geven aan deze leerlingen om de leerkrachten terug te krijgen na een zoveelste hartstilstand wegens de leeftijd!
__________________
Some of the best lessons we ever learn we learn from our mistakes and failures. The error of the past is the wisdom of the future.

- Tryon Edwards

Laatst aangepast door a*melie.van.den.broeck : 7th October 2014 om 19:25.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.