actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2009, 15:03
Catharina.Michiels Catharina.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 63
Agenten krijgen klappen bij banaal parkeergeschil

Bij een banaal parkeergeschil hebben drie agenten vrijdagavond in Buvrinnes (Binche) enkele klappen gekregen. Een van hen raakte daarbij ernstig gewond. De dader, een zestigjarige man, werd zaterdag voor de parketmagistraat geleid. Hij zal het voorwerp uitmaken van een versnelde procedure voor bedreiging met wapens, het dragen en bezit van wapens en slagen en verwondingen met arbeidsongeschiktheid tot gevolg.
Een man uit Buvrinnes wond er zich al een tijdje over op dat er steevast wagens geparkeerd stonden voor zijn woning. Hij sprak de automobilisten daar ook geregeld over aan. Vrijdag in de vooravond was dat opnieuw het geval.

De gemoederen raakten daarbij enigszins verhit, waarop de bewoner zijn karabijn ging halen en daar de bestuurder mee bedreigde. Die verwittigde de politie. Dat verergerde de zaken alleen maar, want drie agenten kregen rake klappen. Als gevolg daarvan is een agent negen dagen arbeidsongeschikt. Een vrouwelijke collega kreeg enkele vuistslagen.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF21112009_012

Persoonlijke mening: Jaja, het zoveelste geval van nutteloos geweld. Het begon met Joe van Holsbeeck maar waar eindigt het? Veel van die gevallen kan je toewijzen aan de crisis. Dat vind ik toch.

Sinds de economische crisis hier is, zijn zoveel mensen slecht gezind en ze zouden je verrot slagen voor een briefje van € 50,00 bij wijze van spreken.

Ik kan dit niet vatten. Net zoals veel mensen uur na uur zitten te klagen over de crisis. Zo'n crisis is deze economische crisis nog niet. Vergelijk hem met de crisis uit de jaren '40 met een 2e wereldoorlog als gevolg. Dan weet je meteen wat ik bedoel.

Het beleid moet wel meer doen aan de veiligheid. Dat een man plots zomaar met een karabijn tegen je slapen staat. Nee! Dat kan niet. Sinds een geval in Turnhout x aantal maanden geleden ben ik van mening dat de veiligheid hier in de omstreken beter kan. Als er een fietser wordt aangereden met louter materiële schade, dan is de politie er meteen. Wordt er iemand met de dood bedreigd in zijn bed, met een revolver tegen zijn slapen. Wel ja, die mag dan hopen dat hij niet dood is tegen de tijd dat de dader al is gaan lopen en de politie arriveert.

C'est tout. Au revoir
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2009, 11:08
vincent.van.houtven's Avatar
vincent.van.houtven vincent.van.houtven is offline
Student KHK
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Retie
Posts: 49
Waar gaat de wereld toch naartoe... Alles draait deze dagen om geweld. Alles moet inderdaad beter beveiligd worden. Je kan je in deze tijd gewoon niet meer veilig voelen na alles wat er gebeurd is. voor je het weet staat er iemand voor je met een pistool in z'n hand. En dan maar hopen dat de politie er optijd is. Er moeten dus meer agenten zijn.
__________________
GrtZz...Vincent V H
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th November 2009, 11:20
marijn.van.de.waeter marijn.van.de.waeter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Retie
Posts: 28
Hier mee wordt weeral maar is duidelijk gemaakt hoe onverdraagzaam de wereld is geworden. Voor het minste wordt er de laatste tijd naar geweld gegrepen. Voor dit probleem bestaan ook andere maatregelen om het op te lossen. Ik kan wel begrijpen dat de man er genoeg van heeft dat er steeds iemand voor zijn deur staat geparkeerd, maar is het daar verboden om te parkeren? Ik begrijp niet goed waarom je daarvoor agressie moet tonen. En om al naar een karabijn te grijpen is er al helemaal over. Maar ik denk wel dat je over dit voorval pas kan oordelen als je het verhaal van beide kanten hebt gehoord. Niet dat ik hiermee het gedrag van de man goedpraat maar zo kan je misschien een beetje meer begrip tonen. Maar toch blijft geweld het laatste.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.