actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th May 2011, 18:05
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Cafés bereiden zich niet voor op rookverbod

Artikel:
De meerderheid van de Belgische cafés bereidt zich niet voor op het rookverbod dat ingaat op 1 juli. Dat geven Ho.Re.Ca Vlaanderen en het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen zelf toe. Het nieuws staat vrijdag in De Morgen. De caféhouders hopen nog altijd dat er een herziening komt van de wet of dat er een financiële compensatie volgt via fiscale voordelen.

Ze gaan er bovendien van uit dat er in de zomermaanden geen al te grote problemen zullen zijn omdat de rokers op het terras van het café terechtkunnen en omdat de inspecteurs in die maanden vooral sensibiliserend zullen optreden.


Bron:
De Standaard 06/05/2011
http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20110506_013


Eigen mening:
Ik vind het zielig hoe dat de caféuitbaters zicht gedragen! Het rookverbod in cafés is een regel die al véél langer had ingevoerd moeten worden. De caféuitbaters zouden trouwens blij moeten zijn, want ze zullen evenveel of zelfs meer volk over de vloer krijgen. Je wil niet weten hoeveel mensen zich ergeren aan de verschrikkelijke geur in de cafés. Het probleem is ook dat de meeste caféuitbaters zelf roken. Als het café dan niet over extra personeel beschikt, dan moet de caféuitbater het heel de avond stellen zonder sigaret.
Het rookverbod gaat volgens mij heel veel mensen doen stoppen met roken. Veel mensen hebben het karakter of de motivatie niet om te stoppen. Maar vanaf juli hebben alle rokers er wel baat bij om te stoppen met roken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th May 2011, 16:56
Julie Hensels Julie Hensels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Kasterlee
Posts: 72
Algemeen rookverbod horeca

Ik ben een voorstander van het algemeen rookverbod in de horeca. Mijn grootste opluchting is dat het al zo snel van kracht gaat. Anderzijds kan ik ook de tegenstanders begrijpen. Het is voor veel mensen een algemeen (traditioneel) beeld om met een sigaret en een pint op café te zitten. En het zal tijd en moeite kosten om dit te laten varen. Vooral het feit dat het er al zo snel komt, zal voor veel mensen een shock zijn. Ik denk daarom dat een soort tussenstap naar het algemeen rookverbod een oplossing zou kunnen zijn voor de onrust onder de caféuitbaters. Hierbij denk ik aan een aparte ruimte of overdekt terras als een rookzone. Zo krijgen rokers op café toch nog de mogelijkheid om te roken, zonder andere niet-rokende klanten te hinderen. Maar het algemeen rookverbod moet uiteindelijk toch van kracht gaan. Ik denk dat dit de algemene gezondheid kan verbeteren, want minder meerokers en hopelijk zelfs minder rokers.

In 2008 deed PlusMagazine een poll naar het algemeen rookverbod. Wie geïnteresseerd is in de resultaten kan zelf ook nog mee doen.
Link: http://plusmagazine.rnews.be/nl/men...od-in-de-horeca
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th May 2011, 16:12
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Cafés bereiden zich niet voor op rookverbod

Ik ben ook voorstander om het rookverbod in te voeren. De mensen weten al zeer lang dat deze wet op komst is. En nu is de tijd bijna daar en nu doen ze alsof ze van niets afweten. Dit vind ik een zeer zielig gedrag.

Ik denk wel niet dat je meer mensen over de vloer gaan komen. ik denk persoonlijk dat 3/4 van de bevolking rookt. En mensen die er verslaafd aan zijn, gaan gewoon nar een ander café waar dit nog wel mag. Een positief punt hieraan is dan wel, dat de mensen die niet roken meerdere cafés zullen gaan bezoeken.

Het heeft zijn voor en nadelen. Mensen doen stoppen met roken, is misschien veel gezegd, maar in ieder geval ben ik wel van overtuigd dat er mensen zijn die hiervoor stoppen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 12th May 2011, 09:28
Maartenc Maartenc is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herselt
Posts: 127
Ik denk persoonlijk niet dat een café minder gaat verdienen met het rookverbod. Vaste klanten zullen namelijk altijd blijven. Sommige mensen blijven dan weg maar hiervoor komen toch nieuwe klanten. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die wegblijven door de geur en rook van sigaretten. Deze mensen kunnen vanaf dan ook ongestoord op café. En als ze dan toch rokers willen helpen hangen ze toch gewoon een warmtelamp buiten in de winter. Dan hoeven ze niet in de kou te staan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.