actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2015, 20:54
nele.l*yckx nele.l*yckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brasschaat
Posts: 60
Eén van vier laatste witte neushoorns gestorven

In de zoo van San Diego is een heel zeldzame neushoorn gestorven. De 41-jarige noordelijke witte neushoorn Nola was een van de laatste nog levende dieren van de soort, zo zei het Amerikaanse dierenpark.

Over de hele wereld zijn nog drie gekende noordelijke witte neushoorns over. Nola werd verzorgd voor een bacteriële infectie en leeftijdsgebonden gezondheidsproblemen. De afgelopen 24 uur verslechterde haar toestand en werd beslist tot euthanasie over te gaan, aldus de zoo op de Facebook-pagina. Het dier was sinds 1989 in de zoo. Nola was uit haar natuurlijke biotoop gehaald in Soedan toen ze nog jong was. Bedoeling was om haar te beschermen tegen stropers.

Hoewel er verwoede pogingen werden ondernomen om haar voor een nageslacht te laten zorgen en Nola na lang proberen een vaste paringspartner had, raakte ze nooit zwanger. De laatste jaren was ze te oud om nog zwanger te kunnen worden. In juli is in een Tsjechische zoo nog een noordelijke witte neushoorn gestorven.

Bron: http://www.hbvl.be/cnt/dmf20151123_...oorns-gestorven

Eigen mening: Spijtig dat dit dier gestorven is want er zijn er al zo weinig. De kans is zeer reëel dat er binnen 5 jaar geen witte neushoorns meer zijn. Ik vind het schandalig dat er nog steeds mensen zijn die deze prachtige dieren doden voor hun hoorn. Spijtig dat ze zullen uitsterven en dat de kinderen van later ze enkel op prenten of filmpjes kunnen zien. Ze hadden veel eerder moeten ingrijpen in verband met stropers en ze hadden de dieren veel beter moeten beschermen. Ik hoop dat we dit zullen zien als een les voor later en dieren die beschermd moeten worden ook beter beschermen en ze de kans geven om voor nageslacht te zorgen. Ik vind ook dat we beter moeten zorgen voor de natuur, de leefomgeving van deze dieren want als we deze vernietigen of aantasten hebben vele dieren geen plek meer om te leven en dalen hun kansen op overleving.

Laatst aangepast door nele.l*yckx : 3rd December 2015 om 20:58.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd March 2016, 19:05
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Witte neushoorn gestorven

Net zoals Nele vind ik het schrijnend dat zo'n mooi dier zal uitsterven. De mens is hier weer de grootste boosdoener. De jacht op de hoorn van deze dieren is hen fataal geworden. De kans dat de enkele overgebleven exemplaren de soort kunnen redden is miniem. De kans dat de mens hieruit zal leren is klein. De mens heeft al verscheidene keren bewezen dat het enkel kan veranderen wanneer hij er zelf voordeel uit kan halen. Een mentaliteitsverandering is hetgeen de mens nodig heeft, al lijkt dit mij eerder een utopie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.