actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd February 2018, 11:00
Anton.B*ockx Anton.B*ockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Dessel
Posts: 47
Zet geen kinderfoto’s meer online

‘Zet geen kinderfoto’s meer online

De koepel voor zelfstandigen in de kinderopvang, UnieKO, vraagt om geen foto’s of video’s van je kind meer online te zetten. Dat brengt de veiligheid van kinderen in het gedrang, zo klinkt het.

‘Het zijn vaak heel onschuldige foto’s, maar iedereen kan ze wel zien’, klinkt het bij UnieKO. Dat is volgens de koepel potentieel gevaarlijk. De kinderfoto online zetten is op zich geen probleem. Het gevaar schuilt erin dat je niet weet wat er daarna met de foto gebeurt.

Daarom stellen ze strengere regels voor, zowel voor ouders als voor kinderopvangplaatsen. ‘Een soort van regels over hoe er moet omgegaan worden met zo’n foto’s.’

‘Weegt het vissen naar complimenten op tegen de veiligheid wanneer we kinderfoto’s online zetten?’, vraagt UnieKO zich dan ook af in een persbericht. De vereniging lanceert daarom ook de actie ‘Ik zet geen kinderfoto’s openbaar’ en roept iedereen die in aanraking komt met kinderen op om hieraan mee te werken.

Vorig jaar verschenen er honderden foto’s van Vlaamse kinderen op een dubieuze Russische website. De foto’s bleken afkomstig van onder andere Facebook.

Eigen mening:
naar mijn mening heeft het internet zowel zijn goede als slechte kwaliteiten. Helaas komen de slechte kwaliteiten meer in meer in beeld. De kant dat zich in dit artikel vertoont is echter verschrikkelijk.
Ik vind het angstaanjagend dat één onschuldige foto of video zo maar gebruikt kan worden zonder dat men er iets van weet en dat is gewoonweg walgelijk. Er is geen privacy meer op het internet!
Het internet is ondertussen zo hard geëvalueerd dat ik denk dat hier nooit meer iets aan gedaan kan worden. Men kan niet zomaar iets laten verdwijnen op het internet zonder het internet zelf te laten verdwijnen.

Bron:http://www.standaard.be/cnt/dmf20180222_03371856

Laatst aangepast door Anton.B*ockx : 23rd February 2018 om 11:14.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.