actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2016, 15:21
Niels.D*witte Niels.D*witte is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Retie
Posts: 47
Media en kiezers zijn het eens: Clinton won ook derde debat

De Amerikaanse media lijken het erover eens te zijn: Hillary Clinton heeft haar derde debat op rij gewonnen. Ook in de polls komt Clinton als winnares naar voren.

52 procent van de kijkers van CNN vindt dat Clinton beter geschikt is voor het presidentschap tegenover 39 procent die denkt dat Donald Trump het beter zou doen. De kijkers waren het ook vaker met Clinton eens: 50 tegenover 47 procent. In dezelfde peiling na de twee eerdere debatten, werd Clinton ook als overwinnaar uitgeroepen.

Toch is er nog een klein overwinninkje voor Donald Trump: hij werd als net iets authentieker en eerlijker gezien in zijn antwoorden: 47 tegen 46 procent.

Linkse en rechtse media kronen Hillary Clinton intussen tot overwinnaar van het debat:

New York Times: "Laatste wanhopige poging van een wegkwijnende kandidaat"
The New York Times zag een debat dat "wild balanceerde tussen beschaafd en bijtend". De krant zag vooral een wanhopige Donald Trump: "Met nog 20 dagen te gaan voor verkiezingsdag voelde het debat minder aan als een discussie tussen gelijken, dan als een laatste wanhopige poging van een wegkwijnende kandidaat -Donald Trump- om zichzelf te redden"

Fox News: "Sterkste debat voor Trump, maar teniet gedaan met één antwoord"
Fox News -traditioneel pro-Republikeins- zag het "sterkste debat van de drie" voor Donald Trump. Maar waarschuwt dat "alle winst mogelijk teniet werd gedaan door één antwoord". "Hillary Clinton kreeg lastige indringende vragen over abortus, open grenzen en Wikileaks-onthullingen... Terwijl Trump-aanhangers reden hebben om blij te zijn met dit debat, waarin Trump veel sterker overkwam dan bij hun eerste confrontatie, heeft hij niet vodoende gedaan om de presidentsrace opnieuw op zijn kop te zetten. Meer nog: met één antwoord heeft Trump mogelijk alle vooruitgang opnieuw teniet gedaan. Door zijn weigering om te zeggen of hij het resultaat van de verkiezingen zal aanvaarden."

Washington Post: "Uitspraak Trump is complete ramp"
Ook The Washington Post zag Trump zijn eigen ruiten inslaan met één antwoord. "Het was zonder twijfel de sterkste en meest consistente Trump die we in alle debatten al zagen. En tóch was het geen goed debat voor hem. Helemaal niet. Het bepalende moment kwam toen hij weigerde om te bevestigen of hij het verkiezingsresultaat zou aanvaarden. Zijn ik-zal-wel-zien-wat-er-op-dat-moment-gebeurt-antwoord was een complete ramp en zal het enige zijn waar mensen het na dit debat over hebben." De krant ziet Clinton als uiteindelijke winnaar van de avond. "Hillary Clinton moest alleen maar overleven in dit debat. En toch scoorde ze nog door te verwijzen naar Trump's uitspraken over vrouwen."

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/10496/Verk...rde-debat.dhtml

Datum: 20/10/2016

Eigen mening: Aangezien wij niet zo heel veel te maken hebben met de Verenigde Staten ben ik toch enigszins blij met het voorlopige resultaat. Niet voor België maar voor de Verenigde Staten. Ik heb nooit een positieve indruk gehad over Trump en daarom vind ik dat het beter is dat Clinton de nieuwe president wordt in dit land. Ik hoop dat dit voorlopig resultaat ook het definitieve resultaat zal zijn. Ik denk dat Clinton voor een betere toekomst gaat zorgen dan Trump. Ik denk dat dit vooral positief is voor de inwoners van de Verenigde Staten maar ook voor al de andere landen in de wereld. Daarom ben ik van mening dat het een positief resultaat is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.