actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2017, 12:03
Eline.A*riaensen Eline.A*riaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 80
CD&V-vrouwen lanceren nieuw voorstel rond ouderschapsverlof

CD&V-vrouwen lanceren nieuw voorstel rond ouderschapsverlof

Waarom niet af en toe één week ouderschapsverlof nemen om zo voor je kinderen korte vakanties te kunnen overbruggen? Dat is een voorstel dat Vrouw & Maatschappij, de vrouwenbeweging van CD&V, op Moederdag lanceert en waarover Het Nieuwsblad vandaag bericht. De partij wil zo het leven van alleenstaande ouders eenvoudiger maken.

Ouders moeten nu minstens één maand ouderschapsverlof opnemen, maar omdat ze met de maandelijkse vergoeding van 700 à 800 euro netto niet rondkomen, is dat vaak gewoon te veel. "Alleenstaande ouders die hun kinderen in co-ouderschap opvoeden hebben geen nood aan een maand, maar aan een week", stelt Kamerlid Els Van Hoof, tevens voorzitster van Vrouw & Maatschappij. "Het is bovendien nog beter voor de werkgever omdat die zijn werknemer minder lang kwijt is." CD&V wil ook de vergoeding zelf een stuk optrekken, tot zo'n 80 procent van het loon.

Alleenstaande ouders

Daarnaast wil Vrouw & Maatschappij dat de regeringen bij elke nieuwe maatregel nadenken over welk effect die heeft op alleenstaande ouders. Zo moeten alleenstaande ouders bij de VDAB een apart traject naar een job krijgen, en de CD&V-vrouwen willen dat de Dienst voor Alimentatievorderingen automatisch in gang schiet om de ouders die geen alimentatie krijgen een voorschot te geven. Eenoudergezinnen moeten ook gemakkelijker huursubsidies kunnen krijgen en uitkeringen automatisch toegewezen krijgen.

Bron:
De Morgen (14/05/2017) http://www.demorgen.be/binnenland/c...erlof-ba70d358/

Mening:
Ik denk dat het als alleenstaande ouder inderdaad niet evident is om je kinderen op te voeden. Ik begrijp dat er vrouwen bij de politiek zijn die hier meer rekening mee moeten houden. Dit vind ik zeker een goed idee. Het is al sterk dat je als alleenstaande ouder je kind alles probeert te geven wat hij/zij wil. Vaak is dit niet eenvoudig gepaard met je werk en dergelijke. Het voorschot van de alimentatievorderingen vind ik ook een goed idee. Ik kan uiteraard niet uit ervaring spreken, maar mijn tante is ook een eenoudergezin. Ik merk bij haar dat dit soms een lastig traject is en dat dit voor haar moeilijk is om een betaalbaar huis te vinden en een goede job waarmee dit eenouderschap te combineren valt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.