actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2011, 23:31
charlotte.verboven charlotte.verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: malle
Posts: 112
Pil in de maak die voorkomt dat je dronken wordt

Pil in de maak die voorkomt dat je dronken wordt, is dat nodig?

Een medicijn dat je helpt nuchter te blijven kan voorkomen dat je jezelf in dronken toestand belachelijk maakt. Onderzoekers ontdekten namelijk een manier om de effecten van alcohol op het brein te beperken. Maar de vraag is of mensen dit ook echt willen.
Vorsers ontdekten hoe ze bij muizen konden voorkomen dat ze tipsy werden, ze kregen echter genoeg alcohol dat ze zouden struikelen en vallen. Dit kan ook helpen verklaren waarom sommigen al meteen na een glas niet meer naar behoren kunnen spreken, terwijl anderen veel meer kunnen verzetten. Er werd bij de dieren onderzocht hoe alcohol de gliacellen treft, 90 procent van het brein is hieruit opgemaakt. De cellen spelen een cruciale rol in het immuunsysteem, ze helpen infecties te bevechten.

Niet dronken
Bij het experiment schakelden ze werking van deze immuuncellen uit, iets wat een groot effect had. Dit maakte dat de muizen die alcohol kregen nuchter bleven. Niet alleen waren hun reflexen veel beter, het was makkelijker voor de dieren om te balanceren en te wandelen dan voor de dieren waarvan de immuuncellen in de hersenen normaal werkten. Mark Hutchinson van de universiteit van Adelaide: "Wanneer een muis dronken is, dan werkt zijn coördinatie niet naar behoren, net als bij mensen. Als je deze immuuncellen uitschakelt, dan worden de dieren niet dronken."

Nuttig?
De vraag is natuurlijk of mensen deze pil ook echt zullen willen nemen, want velen die tijdens een avondje uit alcohol drinken, doen dit net om beneveld te raken. Omdat ze dan meer plezier hebben of de remmen eens goed kunnen loslaten. Wie dat wil voorkomen, kan maar beter gewoon geen alcohol opnemen. Wij maken dus de bedenking dat de pil die de onderzoekers ontwikkelen, niet echt populair zal worden. Wat denken jullie? (ep)

Bron : www.hln.be

Eigen mening : Dit vindt ik echt heel erg belachelijk. Waarom niet gewoon minder drinken? Wat ik ook niet zo heel goed begrijp : Je zou van deze pil dus niet meer dronken worden. Maar de pil breekt dus niet de hoeveelheid alcohol in je lichaam af? Dus mensen die deze pil nemen na een avondje stappen en zo met de auto rijden, tegen gehouden worden door de politie, en dan moeten blazen hebben dus een enorm hoge alcoholwaarde in hun bloed zonder het misschien zelf te beseffen. Ze kunnen zoveel drinken als ze willen, ze voelen er toch niets van. Ik denk dat dit dus ook vrij gevaarlijk is... niet? Ik zou z'n pil dus nooit gebruiken, ik zorg er zelf wel voor dat ik niet dronken ben.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th November 2011, 01:31
Wouter G Wouter G is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 69
Ik denk ook niet dat deze pil populair zal worden. Het is hooguit een leuk weetje dat er zo'n pil bestaat. Voor mensen met een alcoholprobleem is dit misschien wel een alternatief? alhoewel dat ze dan waarschijnlijk gewoon nog meer zullen drinken... algemene conclusie: geldverspilling
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th November 2011, 14:18
Laure.Mylemans Laure.Mylemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herenthout
Posts: 60
Langs een kant zie ik hier ook wel de voordelen van in. Als je toch dronken wil zijn kan je nog altijd drinken, maar wanneer je naar huis wil kan je een pil nemen en toch veiliger zijn op de baan.. Hoewel dit inderdaad geen oplossing is voor een alcoholcontrole.
Ik denk ook niet dat veel mensen deze pil zouden komen omdat de meeste mensen drinken om meer plezier te hebben of om hun problemen even te vergeten. Dan kun je inderdaad al beter gewoon geen alcoholische dranken meer drinken.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 6th November 2011, 14:53
willem.van.huffel willem.van.huffel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Hoogstraten
Posts: 73
Ik zie hier weinig voordelen in dit toekomstig medicijn. Dit moedigt meer alcoholgebruik aan bij de mensen doordat ze nu geen limiet meer kunnen herkennen. Als ze blijven drinken voelen ze de effecten niet meer, ze kennen hun eigen grenzen niet meer. Het kan leiden tot overdosis alcohol in het bloed met alle nadelige gevolgen vandien. Voor echte alcohollisten kan dit een probleem vormen, want deze mensen blijven drinken tot hun lichaam het niet meer aankan zonder het zelf te beseffen. Wat heeft het gebruik van deze pil op lange termijn? Heeft het neveneffecten zoals het opwekken van ongewenste ziektes of andere slechte gevolgen?
Het heeft de mogelijkheid om de maatschappij compleet te veranderen op vele vlakken. Wat is het nut van alcoholcontroles dan nog? Mogen kinderen deze pil dan ook gebruiken of is het alleen voor meerderjarigen? Welke effecten heeft dit op de economie?
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 6th November 2011, 15:31
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Belachelijk !

Ik vind dit echt belachelijk. Waarom onderzoeken ze dit eigenlijk? Ik vind dit echt geen goed idee. Deze pil gaat (vooral!) de jeugd stimuleren om te drinken. Doordat ze deze pil gaan nemen kunnen ze blijven drinken tot hun maag wordt leeggepompt ?! Ofwel ga je weg en drink je niets ofwel zorg je ervoor dat er een bob in je vriendenkring is of een taxi. Deze pil nemen is zeker geen optie!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.