actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2011, 20:25
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Stoppen met roken is schadelijk voor uw gezondheid

Champix, een populair anti-rookmiddel, zou kunnen leiden tot depressiviteit en zelfs zelfmoord. Dat staat te lezen in de Britse krant Daily Mail. Pfizer, de producent van het producht, noemt het bericht alvast onbetrouwbaar.
Het middel, dat vijf jaar geleden op de markt kwam, kan in het Verenigd Koninkrijk met tachtig sterfgevallen geassocieerd worden. In 39 gevallen ging het om zelfmoord. Champix werd er tijdens het afgelopen jaar minstens een miljoen keer voorgeschreven. In België zouden jaarlijks 70.000 behandelingen worden gestart.

Volgens producent Pfizer is er helemaal geen verband tussen het gebruik van Champix en het aantal zelfmoorden. "Ook mensen die zonder het product proberen stoppen met roken, kunnen zelfmoordneigingen krijgen", laat woordvoerder Daniel Van Bellinghen weten. De eventuele nadelen van Champix zouden ook niet opwegen tegen de voordelen van het product.

Het is alleszins niet de eerste keer dat het anti-rookmiddel bekritiseerd wordt. De bijsluiter vermeldt zelf dat hallucinaties, hartklachten en stemmingswisselingen kunnen voorkomen. (adha)

Bron: De Morgen
Datum: 3 november 2011

Eigen mening: Dit artikel trok me vooral aan door de titel omdat deze de kwestie 'roken is slecht voor de gezondheid' weer in de spotlight zet.
Door dit artikel stel ik mij de vraag of er wel een 'goed' en gezond middel bestaat om het roken (blijvend) af te leren. Al de middelen die dit resultaat beloven bevatten namelijk zelf chemische substanties die bijwerkingen hebben (zoals bijvoorbeeld hallucinaties, hartklachten, stemmingswisselingen,... vermeld in bovenstaand artikel) of middelen die op zichzelf verslavend zijn.

De beste raad is uiteraard: begin er gewoon nooit aan, aan die ongezonde gewoonte van het roken want voorkomen blijft nog steeds beter dan 'genezen'!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th November 2011, 23:37
jesper.nielsen jesper.nielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vlimmeren
Posts: 38
Interessant artikel, de titel van dit artikel trok ook mijn aandacht. Zulke middelen om te stoppen met roken lijken mij vaak rommel. Als je wil stoppen met roken, is dit mogelijk met een (zeer) sterke wil. Dit in combinatie met een nicotinepleister (om de honger naar nicotine enigszins te stillen) lijkt het me een haalbaar doel.
Maar het allerbeste is er gewoon niet mee beginnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.