actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2011, 11:29
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
Zes glazen wijn per week verhoogt de kans op borstkanker

Een paar alcoholische drankjes per week is al genoeg om de kans op borstkanker te vergroten. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek van Harvard University.

Tot nu toe werd ervan uitgegaan dat matig alcoholgebruik bij vrouwen weinig kwaad kon, maar uit het onderzoek blijkt nu dat drie tot zes glazen wijn per week de kans op borstkanker al met 15 procent verhoogt. Met elk bijkomend glas, stijgt het risico met twee procent.

Volgens Wendy Chen, die het onderzoek leidde, moeten vrouwen nu niet plots stoppen met drinken. "Alcohol blijkt vooral een negatief effect te hebben wanneer er al bestaande risico's zijn, zoals een geschiedenis van kanker in de familie en een verhoogd oestrogeenniveau", klinkt het.

Bovendien lijkt een stijging van 15 procent niet eens zo alarmerend. "Een vrouw heeft drie procent kans om borstkanker te krijgen. Een stijging van 15 procent door enkele glazen alcohol per week betekent dat de kans op borstkanker naar 3,45 procent stijgt." Niet meteen een spectaculaire stijging dus.

Het onderzoek volgde gedurende 30 jaar meer dan 100.000 vrouwen. Bij het onderzoek werd vooral gelet op hun leefgewoonten en gezondheid.

Bron: Het laatste nieuws
http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezond...rstkanker.dhtml

----------------------------------------------------------------------------

Mening

"A glass a day keeps the doctor away"... Volgens dit artikel is dat dus absoluut niet het geval. Door zes glazen wijn te drinken per week verhoog je het risico op borstkanker met 15 procent, wat een totaal geeft van 3,45 procent risico op borstkanker. In principe is dat absoluut niet veel, maar als er reeds borstkanker in de familie zit, zou ik het persoonlijk niet wagen.

Persoonlijk drink ik enkel bij gelegenheid en raak ik voor de rest geen wijn of andere alcoholische drank aan. Niet dat ik dat iedereen aanraad, maar als het er inderdaad voor zorgt dat de kans op kanker kleiner wordt of stagneert, dan is het volgens mij geen slecht idee.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.