actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2011, 10:14
Stijn.Geboers Stijn.Geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 55
Antwerps koppel laat erfenis na aan alzheimeronderzoek Christine Van Broeckhoven

Een Antwerps echtpaar laat een erfenis van 750.000 euro na aan het alzheimeronderzoek van Christine Van Broeckhoven. "Dit motiveert ons enorm om er voluit voor te blijven gaan", reageert de wetenschapster. Volgens de universiteit schenken steeds meer mensen hun erfenis (deels) aan wetenschappelijk onderzoek.
Professor Christine Van Broeckhoven (Universiteit Antwerpen en Vlaams Instituut voor Biotechnologie) is de begunstigde in het gezamenlijke testament van het echtpaar Baetens-Van Mechelen. Het koppel laat een erfenis na van 750.000 euro.

Het is de eerste keer dat Van Broeckhoven zo'n bedrag ontvangt via een legaat. "Ik heb het koppel zelf niet gekend", zegt ze. "Geen van beide had de ziekte van Alzheimer, maar wellicht hebben ze me ergens horen spreken." Het legaat moet integraal gebruikt worden voor het wetenschappelijk onderzoek naar de ziekte van Alzheimer. "Er is geen tijdsdruk, er zijn geen opgelegde verplichtingen. Ik kan het bedrag optimaal besteden in functie van het wetenschappelijk onderzoek."

Steeds meer mensen schenken hun erfenis (deels) aan wetenschappelijk onderzoek, stelt de UA. "Legaten kunnen zeker een belangrijke financieringsbron voor onderzoek zijn, maar dat wil niet zeggen dat de overheid haar verantwoordelijkheid mag ontlopen", waarschuwt Van Broeckhoven daarbij. "Dit legaat zou voor onze onderzoeksgroep eigenlijk een geweldige surplus moeten zijn, maar in praktijk is het deels een compensatie voor de verminderde overheidsmiddelen, mede veroorzaakt door de economische crisis." (belga/tma)
21/11/11 16u45

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezond...oeckhoven.dhtml

Mening: Dit is een bom van geld, waarmee veel onderzoek mee kan verricht worden. Ik vind dit een mooie gunst van dit koppel, ik denk niet dat veel mensen dit doen. Ik vind het ook wel raar dat deze mensen dit onderzoek naar Alzheimer steunen aangezien ze zelf geen vorm van Alzheimer hadden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2011, 23:38
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 108
Je kan uiteraard niet meer vragen aan het koppel waarom ze deze grote som geld aan het wetenschappelijk onderzoek geven. Dit is en blijft een raadsel voor iedereen. Als je echter geen kinderen of aanverwanten hebt dan is het een mooi gebaar om je geld te geven aan mensen die het goed kunnen gebruiken. In dit geval aan de wetenschap. Het overleden koppel moet wel duidelijk in Christine Van Broekhoven geloven want anders geef je geld wel aan iemand anders. Toch is en blijft het een mooi gebaar!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.