actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2011, 21:47
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
In Nederland is een kind van slechts 10 jaar oud met een alcoholvergiftiging in het z

In Nederland is een kind van slechts 10 jaar oud met een alcoholvergiftiging in het ziekenhuis opgenomen. Dat is de jongste zogenaamde comazuiper ooit bij onze noorderburen. Tot dan was de jongste geregistreerde drinkende tiener 12 jaar.

Maar het kan nog erger. In Duitsland is ooit een kind van 7 jaar met alcoholvergiftiging in het ziekenhuis beland. En in Groot-Brittannië is de jongste alcoholicus 8 jaar oud. Volgens de Nederlandse kinderarts Nico van der Lely zijn het in 75 procent van de gevallen de ouders die hun comazuipende pubers het eerste glas alcohol geven.

Bron: hln.be
http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezond...nd-van-10.dhtml

------------------------------------------------------------------

Dit snap ik echt niet. Kinderen -en ik gebruik bewust de term kinderen- van 10 jaar hebben absoluut nog geen verantwoordelijkheidsgevoel wat alcoholgebruik betreft. Velen hebben op die leeftijd zelfs nog nooit alcohol gedronken. Ik snap ook niet hoe dat kind aan alcohol is kunnen komen. Kopen is onmogelijk aangezien je pas vanaf 16 jaar mag drinken -of het was een erg onverantwoordelijke man of vrouw achter de kassa-. Om rond de tien jaar aan alcohol te komen, zou je in een vriendenkring moeten zitten met mensen rond de 16 jaar die dan alcohol voor je zouden smokkelen, maar dat zouden dan ook stuk voor stuk mensen zonder hersenen zijn. Ik vraag me ook af hoe de ouders dat hebben kunnen toelaten. Laten zij hun kind gewoonweg uitgaan of was het op een woensdagmiddag om bij een vriendje te gaan spelen...?

Schandalig is, schandalig.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.