actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2011, 07:08
Noortje.Feyen Noortje.Feyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Dessel
Posts: 23
Britse artsen willen verbod op roken in auto

Het Britse Verbond voor Artsen pleit ervoor om roken in de auto te verbieden om passieve rokers te beschermen. Dat meldt de Britse openbare omroep BBC. Volgens de artsen kan het gifgehalte in een auto 23 keer hoger worden dan in een rokerig café.

Als het aan de artsen ligt, komt er zo snel mogelijk een wet voor. Die zou zelfs gelden als er geen andere passagiers in de auto zitten. Maar leden van het Britse parlement vrezen dat een verbod contraproductief kan werken. Zij willen eerst onderzoeken of er een consensus is onder de bevolking.

http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Ge...n-in-auto.dhtml

mening: Ik vind persoonlijk dat roken in de auto kan als de roker alleen in de auto zit of samen met andere rokers. Als de roker samen zit met niet-rokers vind ik dat de roker tenminste toestemming moet vragen of het helemaal niet mag omdat de niet-roker dan passief meerookt. Ook is de ruimte in een auto veel kleiner en zoals het artikel zegt word je dan meer beďnvloed door de gassen van de sigaret.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th November 2011, 08:36
dorien.van.heupen dorien.van.heupen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Roken in de auto zouden ze van mij al veel langer verboden mogen hebben. Niet zozeer omwille van het verhoogde gifgehalte dat zich dan voordoet in de auto, een roker zal zich daar zelf ook wel van bewust zijn en het is zijn/haar eigen keuze om al dan niet in de auto te roken. Wel vind ik dat het zou moeten afgeschaft worden om net dezelfde reden dat je beboet wordt als je belt of met je gsm bezig bent achter het stuur. Waarom zou dat niet mogen en roken wel? Ik heb al vaak rokers achter het stuur zien zitten waarvan ik dacht dat de manier waarop zij met hun sigaret bezig waren toch zeker ook de aandacht van het verkeerd afleidde: je moet je aansteker zoeken, geregeld je assen van je sigaret tikken,..
Dat het verbieden van roken in de auto ook beter is voor de eventuele passieve meerokers, is natuurlijk wel een positief neveneffect.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th November 2011, 17:42
Caroline.vanHulzen Caroline.vanHulzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Tongerlo
Posts: 79
Persoonlijk vind ik dat roken in de auto kan. De mensen kiezen er zelf voor en weten zelf wat de gevolgen kunnen inhouden. Ook kan men in de auto een raam open zetten en dan gaat de rook naar buiten en hebben de andere passagiers er geen last van. De auto is ook van de mensen zelf dus als zij de geur in hun auto willen is dat hun eigen beslissing. Het is niet de taak van de overheid om hierover te beslissen maar den roker zelf.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.