actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2011, 09:48
Cedric.Van.Nederkassel Cedric.Van.Nederkassel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 65
Thumbs down Levensgevaarlijke toestanden bij afvalverwerker Indaver

Bij de grote Vlaamse afvalverwerker Indaver heersen levensgevaarlijke toestanden. Dat blijkt uit meer dan honderd foto's die een werknemer ons bezorgd heeft. Indaver geeft het probleem toe en belooft actie.

De werknemer nam de foto's de voorbije twee jaar in de vestiging Indaver Doel, aan de Molenweg in Beveren, midden in de Antwerpse haven. Indaver Doel is een klasse 1 (gevaarlijke stoffen) afvalverwerker met zes verbrandingsovens voor huishoudelijk en bedrijfsafval, en twee stortplaatsen voor gevaarlijk en niet-gevaarlijke afval.

"Ik erger mij hier al jaren aan", zegt de verontwaardigde werknemer, die anoniem wenst te blijven. "Ik weet dat ik een risico loop, want officieel mag ik zelfs geen foto's nemen, maar de maat is echt vol. Niemand doet iets en er zijn al zware ongevallen gebeurd."

Stroomkabels die op trappen rondslingeren of waar water over loopt, drie dichtgelaste nooduitgangen, natte vloeren vlak naast gapende putten van afvalovens, slecht afgedekt gaten, een tonnen zware metalen grijper op de rijweg, en op de vloer en de machines centimeters dik stof dat zeker geen bloemsuiker is. Het zijn maar enkele van de onthutsende beelden die de verontwaardigde werknemer ons bezorgde.

"Ofwel zijn deze onveilige situaties niet gemeld, ofwel zijn ze onvoldoende doorgestroomd", reageert woordvoerder Jos Artois. "Wat er nu extra moet gebeuren om de veiligheid nog te verbeteren, gaan we zeker doen."

Eigen mening
Het is schandalig dat de grootste afvalverwerker die dan nog eens wordt betaalt door de vlaamse overheid gaat besparen ten kosten van de werknemers zelf. Voor de gene die denken "het zal toch niet zo erg zijn" zou ik zeker zeggen klik op de link en beslis zelf maar. Ik vind dat deze zaken direct voor de rechter zouden moeten komen.

Bron: http://www.gva.be/oost-vlaanderen/b....aspx#rcomments
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2011, 10:08
willem.van.huffel willem.van.huffel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Hoogstraten
Posts: 73
Ik heb de foto's bekeken en … absolute ironie komt in me op. Je zou denken dat een afvalverwerkingsbedrijf wel betere omstandigheden zou hebben, klaarblijkelijk is dit niet vanzelfsprekend. Hoe lang is dit zoal bezig? Wie is er verantwoordelijk voor de huidige situatie? Waar blijft al dat geld van de overheid eigenlijk? Gebruiken ze dat ook niet voor te investeren in bedrijfsveiligheid? Dit echter is helemaal niet in orde. Ik verschiet ervan dat er nog weinig ongevallen zijn gebeurd.
In ieder geval dit moet snel opgelost worden en zeker voor de werkveiligheid van de werknemers.
__________________
It is amazing just how deep the principle of war is rooted in human nature. My archives contain war stories that are thousands of years old. Although the strategies have evolved, the motives seem to remain the same. Greed, envy, power and possessions always play a central role ...
(anno 2070 producers, E.V.E.)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.