actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2011, 11:28
Emily Warpy Emily Warpy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Heultje
Posts: 28
Asbest in slib en bodem van beek in Kapelle-op-den-Bos

Asbest in slib en bodem van beek in Kapelle-op-den-Bos

De Vlaamse afvalstoffenmaatschappij OVAM heeft in het slib en bodem van een beek bij de sporthal van Eternit in Kapelle-op-den-Bos asbestvezels aangetroffen. Een staal van het water bleek negatief. Dat bevestigt OVAM-woordvoerder Jan Verheyen.

Verheyen benadrukt wel dat een positief staal nog niet wil zeggen dat de saneringsnorm ook overschreden is. OVAM heeft daarover pas uitsluitsel wanneer de volledige resultaten van de metingen bekend zijn, volgens Verheyen rond vrijdagmiddag.

De zaak werd aangekaart door Eric Jonckheere (centraal op foto), die opgroeide in de omgeving van de sporthal en in wiens familie reeds asbestslachtoffers vielen. Kapelle-op-den-Bos liet al weten onmiddellijk maatregelen te zullen nemen moest blijken dat deze omgeving vervuild is door asbest.

Bron: http://www.gva.be/vlaams-brabant/ka...op-den-bos.aspx

Mijn mening:
Asbest is en blijft een groot probleem in ons land. Ik vind het verschrikkelijk dat er al zoveel slachtoffers zijn gevallen. Asbest kan zeer gevaarlijk zijn, daarom is het ook nodig om je goed te beschermen wanneer je in contact komt met asbest. Vanaf 1978 is het bij wet veboden om nog een aantal asbesttoepassingen te gebruiken. Maar dit is niet van toepassing voor zelfstandigen of voor mensen die dit in hun vrije tijd gebruiken. Dat vind ik niet goed. Als er risico is op het schaden van de gezondheid, vind ik dat dit voor iedereen van toepassing moet zijn. Ook pleit ik voor zeer strenge straffen voor mensen die wel nog deze asbesttoepassing gebruiken. Er zijn al teveel slachtoffers gevallen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.