actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Rusland
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2014, 08:37
R*ni Van Eemeren R*ni Van Eemeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: beerse
Posts: 105
Eerste keer 24 uur vrede in Oekraïne in 7 maanden

Eerste keer 24 uur vrede in Oekraïne in 7 maanden

Oekraïne heeft voor het eerst in zeven maanden 24 uur van vrede gekend. De Oekraïense president Petro Porosjenko, op bezoek in Australië, verwelkomde het nieuws en had het over een "reëel staakt-het-vuren" tussen de regeringstroepen en de Russischgezinde rebellen in zijn land, al beseft ook hij dat het vredesbestand nog zeer fragiel is.
"Ik heb positief nieuws gekregen. We maken vandaag voor het eerst in zeven maanden 24 uur van een reëel vredesbestand mee", aldus Porosjenko tijdens zijn afscheidspeech in Sydney.

Na een spontaan applaus van de aanwezigen vervolgde Porosjenko. "U kunt zich niet voorstellen wat dat voor mij betekent. Dit is de eerste nacht dat ik geen Oekraïense soldaten verloren of gewond heb en dat er geen burgers gewond raakten of omkwamen."

De Oekraïense president rondt vandaag een driedaags bezoek aan Australië af. Voor zijn vertrek uit Kiev had hij opgeroepen tot een "dag van stilte", in een poging om het in september gesloten maar veelvuldig geschonden vredesbestand nieuw leven in te blazen . De luwte in de gevechten begon dinsdag en lijkt echter nog steeds stand te houden. Maar Porosjenko beseft dat het te vroeg is voor grote woorden.

"Dit is nog maar 24 uur en alles is nog erg broos. Maar ik bid dat we dit proces kunnen voortzetten. Als we verenigd zijn dan zullen we winnen. Dat staat vast. Niet winnen met militaire middelen, maar we zullen een politieke dialoog op gang brengen, vrede en stabiliteit brengen in mijn land, het continent en de hele wereld."

Porosjenko verwijt zijn Russische collega Vladimir Poetin dat hij Oekraïne wil straffen voor zijn keuze voor vrijheid. "Deze oorlog gaat niet enkel over onze onafhankelijkheid. Dit is de oorlog voor democratie, wereldwijde democratie. En het is de oorlog voor veiligheid, wereldwijde veiligheid."

De oorlog in Oekraïne heeft al meer dan 4.300 mensen het leven gekost. Honderdduizenden zijn op de vlucht geslagen voor het geweld.

Bron: De redactie
Datum: 12/12/2014

Eigen mening:

Ik vind het verschrikkelijk dat die oorlog al zeven maanden aan een stuk aan de gang is. Eigenlijk is het erg dat men blij is dat er eens 24 uur niet gevochten is. 24 uur is één dag en is eigenlijk niets. Als men al zeven maanden lang leeft in een situatie van oorlog, onzekerheid en angst, kan ik wel geloven dat deze dag een hemel op aarde was voor iedereen! Ik hoop dan ook dat het nog een tijd duurt voor de oorlog weer verder gaat... Ik volg deze oorlog wel vrij nauwgezet, namelijk omdat het ook meerdere landen heeft geraakt doordat de MH17 was neergehaald door deze oorlog. Er sterven te veel burgers en soldaten bij deze oorlog en dat kan toch niet de bedoeling zijn van de wereld. Ik hoop dat de vrede nog even blijft duren en misschien wel blijft duren, maar ik vertrouw hier niet te hard op...

Laatst aangepast door R*ni Van Eemeren : 12th December 2014 om 08:43.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.