actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th April 2016, 11:56
Sien.D*Smet Sien.D*Smet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Sint-Job-in 't-Goor
Posts: 83
Problemen met aanbesteding enkelbanden: “Continuďteit is verzekerd”

Hoewel de aanbesteding voor nieuwe moderne enkelbanden in het honderd is gelopen, is de “continuďteit verzekerd”. Dat heeft Vlaams minister van Welzijn Jo Vandeurzen (CD&V) maandag gezegd in De Ochtend.

Zondag bleek dat het nog een tijd zal duren voor er nieuwe moderne enkelbanden kunnen ingezet worden in ons land. Een aanbesteding voor nieuw materiaal is in het honderd gelopen. Ondertussen wordt met de huidige leverancier onderhandeld om snel weer meer dan de huidige 960 enkelbanden te kunnen inzetten.

Vlaams minister van Welzijn Jo Vandeurzen erkent dat de aanbestedingsprocedure niet tot een goed einde is gekomen en dat het tot in 2017 zal duren vooraleer een nieuwe aanbesteding kan afgerond worden. Maar volgens de CD&V-minister zijn met de huidige leverancier afspraken gemaakt om de continuďteit van het systeem te verzekeren. Zo is het niet alleen de bedoeling het bestaande materiaal goed te onderhouden, maar ook om de capaciteit op te drijven.

Minister Vandeurzen wijst er ook op dat de Vlaamse regering intussen ook al het licht op groen heeft gezet voor extra aanwervingen bij het Vlaams Centrum voor Elektronisch Toezicht (VCET).

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160418_02243304

Eigen mening:
De aanbestedingen lopen in het honderd, maar er zou wel continuďteit zijn? Waar is de logica gebleven? Het is wel goed dat ze snel een oplossing gezocht hebben, want blijkbaar is er wel nood aan nieuwe enkelbanden. Dat er zich problemen kunnen voordoen, is normaal. Ik weet niet of we nu langer moeten wachten op de nieuwe, moderne enkelbanden. Dat het er al komt, is uiteraard een goede zaak. Ik vraag me af of deze, door eerdere ICT-problemen, ook beter gaan zijn dan de vorige. Ik kan het me al voorstellen om in 2017 een artikel te lezen waarin staat dat de enkelbanden niet functioneren zoals het hoort. Dan beginnen ze weer van nul.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.