actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2017, 09:49
Michiel.O* de Beeck Michiel.O* de Beeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Geel
Posts: 30
Syrische leger omsingelt laatste IS-vestiging

Het Syrische leger zegt dat het de stad Abu Kamal heeft omsingeld, die in handen is van terreurgroep IS. Het leger heeft al verschillende gebieden in de regio Deir el-Zour ingenomen, en is nu aan het laatste offensief bezig.

Het zelfverklaarde kalifaat van IS lijkt nu echt verdwenen. Enkele weken geleden werd IS al verdreven uit Raqqa, en vorige week werden ze verslagen in de stad Deir el-Zour, die van strategisch groot belang was.

IS had nog enkele kleine woestijngebieden in handen. Ook daar worden ze nu verjaagd. Abu Kamal, een stad van meer dan 60.000 inwoners, ligt vlak bij de grens met Irak. De Syriërs werken voor hun offensief samen met het Iraakse leger.

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/1...aatste-is-dorp/
Website: www.vrt.be
Geraadpleegd: 9/11/2017 9:38

Eigen mening: Terwijl ik dit artikel las wist ik niet goed hoe ik mij moest voelen. Enerzijds is dit zeer goed nieuws natuurlijk. Eindelijk zijn ze er in geslaagd om die mensen terug te dringen en zijn we aan de winnende hand, op dat vlak. Helaas zullen we het extremistisch probleem lang niet kunnen oplossen door de strijders in hun eigen land uit te schakelen. De recente aanslag in Manhattan is daar een ideaal voorbeeld van. Deze mensen hebben zich naar mijn mening al zodanig verspreid over de wereld. Het is haast onmogelijk om dit probleem nog succesvol aan te pakken. Natuurlijk worden er veel maatregelen genomen en zijn de wereldleiders vastberaden om deze aanslagen een halt toe te roepen, helaas komt dit nieuws vaak veel te laat. Maatregelen worden enkel maar genomen, of verstrengd, nadat er weer een tragedie is gebeurd, zo komt dat toch bij mij over. Ik wil de situatie nu zeker niet zwarter in zien dan ze al is, maar we moeten realistisch blijven.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.