actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th March 2013, 11:47
J*ns Smolders J*ns Smolders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 29
‘Kim De Gelder was voorbeeldgedetineerde'

GENT - In de eerste periode waarin Kim De Gelder in de hoogbeveiligde afdeling van de Brugse gevangenis verbleef, was hij een voorbeeldgedetineerde. Dat heeft een cipier dinsdag gezegd in het Gentse assisenhof. De Gelder was heel schuw en gedroeg zich ‘zoals in het leger'.

De cipier legde uit dat hij het gedrag van De Gelder later zag veranderen. Hij werd opstandiger. ‘Hij verborg zich onder de tafel of onder het bed en ging ook een paar keer in hongerstaking, geloof ik', getuigde de cipier. De Gelder moest ook om de 7,5 minuten gecontroleerd worden, omdat gevreesd werd voor zelfdoding. De cipier getuigde ook dat De Gelder verschillende keren weigerde om zijn medicatie te nemen. Zijn gedrag veranderde daardoor na een paar dagen in negatieve zin, stelde hij vast.

Voor De Gelder in de hoogbeveiligde afdeling zat, verbleef hij eerst in het medisch centrum van de gevangenis. Aanvankelijk wilde De Gelder niet praten. Toen een cipier hem uiteindelijk toch aan het praten kreeg, was De Gelder stilletjes aan het wenen. Enkele dagen later waren er wel vlotte gesprekken.

Bron:http://www.standaard.be/artikel/det...130305_00492251

Eigen mening
: Dit artikel gaat over Kim De Gelder en zijn moorden.
Nu denken sommige mensen dat hij niet toerekeningsvatbaar was, dit vind ik gewoon "bullshit".
Iemand die zo'n daden op zijn geweten heeft is zeker toerekeningsvatbaar, eerst mensen vermoorden en dan de zielenpoot uithangen.
Ik denk dat België veel te soft is voor mensen die misdaden begaan en zeker van deze graad.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th March 2013, 05:29
Lynn.Van.Hoof Lynn.Van.Hoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 45
Ik ben persoonlijk heel die heisa rond De Gelder beu. Het moet gedaan zijn met voor hem op te komen, hij is met voorbedachte rade dat opvangcentrum binnengegaan. Hij is dus simpelweg een seriemoordenaar. Ik begrijp echt niet dat zulke processen zo lang moeten duren. Over Hans van Themsche hebben ze nooit getwijfeld, hij was een koelbloedige moordenaar. Waarom twijfelen ze dan bij De Gelder? Omdat hij zegt dat hij stemmen hoort? Omdat hij spijt heeft? Spijt komt te laat en stemmen horen lijkt mij een flauw uitvlucht.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th March 2013, 14:06
l*sa123 l*sa123 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Arendonk
Posts: 69
Ook ik deel deze meningen. Ik vind dat hij ondertussen wel genoeg aandacht heeft gekregen. En misschien is dat wel net wat hij wil. Zijn doel was duidelijk om mensen te choqueren. Dat heeft hij zeker en vast gedaan. Door nu ook nog eens dergelijke houding aan te nemen krijgt hij alleen maar meer aandacht.
Deze man moet zijn straf krijgen en verder geen enkele vorm van aandacht meer krijgen. Denk eens aan de slachtoffers, de ouders van de slachtoffers, ... elke dag opnieuw worden zij opnieuw bewust gemaakt van die vreselijke dag.
Ik denk dat vooral voor hen al de (media) aandacht mag stoppen zodat ze eindelijk aan het verwerkingsproces kunnen beginnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.