actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2012, 09:07
c*arlotte.meeus c*arlotte.meeus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: lichtaart
Posts: 125
Vierde meisje overleden na paniek op Halloweenfeest

De massale paniek bij een Halloweenfeest in Madrid heeft een vierde dode geëist. Een 17-jarig meisje bezweek zaterdag aan haar verwondingen. Ze was na het ongeluk woensdagnacht in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht.

Drie jonge vrouwen van 18 waren ter plekke al gestorven. Ze hadden in het gedrang een hart- en ademhalingsstilstand gekregen. Een 20-jarige vrouw ligt nog steeds zwaargewond in het ziekenhuis.

Volgens de voorlopige vaststellingen van de politie kwam het tot het drama nadat iemand een vuurwerkpijl in de sporthal had afgeschoten en er paniek was ontstaan. Vijf meisjes kwamen in het gedrang ten val en werden door de mensenmenigte vertrappeld.

Ooggetuigen zegden dat de zaal overvol zat. De organisatoren betwisten dat en beweren dat slechts 10.000 tickets werden verkocht. De sporthal Madrid Arena heeft een maximale capaciteit van 10.600 mensen.

Bron : http://www.standaard.be/artikel/det...=halloweenfeest

Mening :
Ik vind het een leuk initiatief om Halloween te vieren, maar dan moet dit wel volgens de juiste maatregelen gebeuren, vind ik persoonlijk. Er kwamen vier meisjes om doordat de zaal overvol zat, doordat er paniek ontstond wilde iedereen naar buiten, maar de kleine zaal verhinderde dit. De menigte kon dus niet naar buiten. Ik begrijp niet dat er geen extra deuren open gezet werden of dat er minder feestgangers werden toegelaten.
Hiernaast werd er na het voorval gewoonweg verder gevierd, terwijl er al drie doden waren. Ik zou dit zelf persoonlijk niet kunnen, het verder vieren van Halloween terwijl er drie doden zijn. Wie weet had je het zelf kunnen zijn of iemand van je vrienden of familie.
Ik vind persoonlijk dat ze hier ook sterker op moeten controleren, dat er eventueel sancties moeten volgen. De organisatoren blijven tickets verkopen, met het gevolg dat er een te grote massa aanwezig is of net niet teveel. Als men dit kan vermijden door het te controleren, kan men misschien wel levens redden. Bovendien heeft dit Halloweenfeest vier doden opgeëist, en dit is lang niet het enige voorval.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th November 2012, 16:23
annelies.peelaers annelies.peelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: herentals
Posts: 34
Ik zou denken dat artikels als deze; groot feest vindt plaats - chaos - doden; toch wel wereldwijd verspreid worden. Al is het maar in een rechterhoek van pagina 7 van de lokale krant.
Het doet me denken aan het voorval tijdens de Love Parade in 2010, waar wel 21 doden vielen. Ook hier was dezelfde fout gemaakt: een overvloed aan mensen, een te kleine doorgang en chaos waarbij er dan uiteindelijk doden vielen. Gaan organisaties dan niet nadenken? Er kan altijd iets gebeuren (bv. de storm op pukkelpop 2011). Maar als de fout bij een organisatie zelf ligt, zoals het dan blijkbaar wereldwijd wel een aantal keren gebeurd, is het dan misschien niet eens nodig om soort van algemene regels op te stellen waaraan organisaties zich moeten aan houden? Ik spreek dan vooral over veiligheidsregels die dan een aantal dagen voordien moeten gecontroleerd worden. Ik kan mij wel voorstellen dat een organisatie op een weide of ergens in een stadion heel anders ligt, maar dan kan er nog onderscheid gemaakt worden natuurlijk.
Geen voldoende op de veiligheidsvoorschriften? Geen feest.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.