actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th October 2012, 16:49
Tinne.Joosen Tinne.Joosen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 71
Beter kan je als leerkracht niet reageren

Tieners die plots kabaal beginnen maken in de refter en op de tafels en stoelen gaan staan, het is de nachtmerrie van veel mensen in het onderwijs. Een school in Chicago was het toneel van zo een "opstand", maar het is de reactie van het schoolhoofd die de aandacht opeist.

De beelden van de opstand in de Whitney M. Young-school in Illinois gaan de wereld rond. Enkele tientallen tieners drummen samen in de refter om zich te amuseren - de opstand is eerder amusant van aard - en uit het pak komt student Norris Ogbuagu tevoorschijn. Hij toont aan iedereen in de zaal hoe beweeglijk hij wel is.

Zijn "dancebattle" vindt aanvankelijk geen gehoor bij een van de leerkrachten. Terwijl hij zijn knappe bewegingen demonstreert, is er niemand van het onderwijzend personeel die het waagt om het tegen hem op te nemen. De jongeman rent vervolgens naar de decaan, in de overtuiging dat ook hij geen partij zal zijn.

Na de demonstratie van de leerling, volgt snel het antwoord van decaan John Fanning. Geen donderpreek of straf, maar wel een koekje van eigen deeg. Fanning begint immers voor de ogen van de enthousiaste leerlingen aan een eigen (Ierse) danspartij.

Met zijn onconventionele reactie verrast hij zowel leerlingen als leerkrachten. "Zoals elke jongen die opgroeide in de Ierse gemeenschap in Chicago sleepte ik mij wekelijks naar de Ierse danslessen", zegt de decaan in de Huffington Post. "Ik had twee mogelijkheden toen hij voor mijn neus begon te dansen. Ofwel boos worden en iedereen vragen om te stoppen, ofwel mee dansen. Ik koos voor de laatste optie. Ook al was het 10 jaar geleden dat ik mij nog aan het Ierse dansen had gewaagd.

Op YouTube wordt de man alleszins geprezen voor zijn optreden. "Niemand werd aangevallen, niemand werd beledigd, alles was geweldig", is een van de reacties op het filmpje dat in drie dagen tijd al door 200.000 mensen is bekeken.

bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...4_LeraarInStijl

Eigen mening:
Op zich vind ik dit een beetje dubbel. Het is leuk voor de leerlingen om te zien dat de directeur van hun school zich van zijn 'beste' kant laat zien. Er zou niets gebeurd zijn dat niet door de beugel kan en dat is al een belangrijke factor. Ik denk wel dat de directeur een stukje zijn gezag afgeeft door deze reactie. Als een leerkracht op deze manier zou reageren, zou ik er minder over twijfelen dat het een goede reactie was. Al zou ik mezelf er niet meteen aan wagen...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.