actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th October 2012, 17:37
c*arlotte.meeus c*arlotte.meeus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: lichtaart
Posts: 125
Jongen pleegt zelfmoord na foutje op Facebook

Een jongen van achttien heeft na een foutje op Facebook zelfmoord gepleegd. De Duitser moest heel wat kwetsende opmerkingen lezen na het afzeggen van een verjaardagsfeestje en gooide zich voor een trein.

Stefan had de uitnodiging voor zijn verjaardag openbaar op de sociaalnetwerk geplaatst en werd overweldigd door de enorme respons. Honderden hadden zich plots aangemeld voor het feestje bij de jongeman in Rotenburg in de deelstaat Niedersaksen.

Toen hij zijn foutje inzag, cancelde hij het feestje. Meteen kreeg hij een heleboel negatieve en kwetsende reacties op zijn pagina. De druk werd hem te groot en vlak voor zijn verjaardag gooide hij zich voor een trein. "Toen hij de vergissing merkte, cancelde hij zijn verjaardagsfeestje. Er brak meteen een storm van protest los op Facebook. Hij werd beschimpt en onder druk gezet. Jongeren pikten het niet dat hij zijn party afzegde", zeggen vrienden van Stefan.

De familie en vrienden zijn geschokt door de gebeurtenis. "Het is treurig en beschamend hoe sommigen reageerden op Facebook", luidt het. Op Facebook werd meteen ook opgeroepen tot het houden van een wake. "Uit respect voor Stefan en als bewijs dat er ook nog goede mensen zijn", luidde de oproep. Vijftig jongeren zakten daarop af naar Rotenburg en legden bloemen neer en ontstaken kaarsen. Intussen gaan er stemmen op om het pesten op Facebook harder te straffen.

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...-Facebook.dhtml

Mening :
Een jongen van 18 jaar heeft zelfmoord gepleegd wegens het pestgedrag op Facebook. Na het annuleren van een verjaardagsfeestje dat hij op Facebook had aangekondigd, werd er massaal gereageerd. Deze reacties waren niet echt positief. Er werden kwetsende dingen naar zijn hoofd gegooid, waardoor hij het leven niet meer zag zitten.
Toch vraag ik me af of er niet meer achter zit. De reacties op facebook zijn zeker niet goed te keuren, maar ik vind het eerlijk gezegd toch een beetje vreemd dat iemand zelfmoord pleegt door de pesterijen op het internet.
Maar toch vind ik dat Facebook moet ingrijpen, het kan niet dat de pesters ongestraft verder met hun leven kunnen gaan terwijl ze een zelfmoord op hun geweten hebben. En dit is niet de eerste keer dat iemand zelfmoord pleegt wegens pesterijen op het internet. Aan het pestgedrag op internet zou al veel langer iets moeten gedaan zijn, vind ik persoonlijk!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.