actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th October 2017, 11:42
Jannes T*rmans Jannes T*rmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Wechelderzande
Posts: 33
Kevin Spacey reageert op beschuldigingen van aanranding en out zich als homo

De Amerikaanse acteur Kevin Spacey (58) heeft zich op sociale media openlijk geëxcuseerd voor de aanranding van een minderjarige. Naar eigen zeggen kan hij zich niks herinneren van de feiten, die meer dan dertig jaar geleden plaatsvonden. In dezelfde tweet heeft hij ook voor het eerst gezegd dat hij homoseksueel is.

Kevin Spacey zou als twintiger geprobeerd hebben om de toen veertienjarige Anthony Rapp - onder meer bekend uit Star Trek: Discovery - aan te randen. In een uitgebreid interview met Buzzfeed vertelt Rapp gedetailleerd over het voorval uit 1986.

Zo had Spacey hem destijds uitgenodigd voor een feestje bij hem thuis. Rapp bleek daar de enige minderjarige te zijn en ging uit verveling televisie kijken in de slaapkamer.

Toen de andere gasten vertrokken waren, zou Spacey toenadering gezocht hebben. ‘Hij tilde me op, legde me op bed en klom bovenop me. Op een seksuele manier’, aldus Rapp. Vervolgens duwde hij de acteur van zich af en verliet hij hevig geschrokken het appartement.

Het schandaal rond Harvey Weinstein gaf hem naar eigen zeggen de moed om naar buiten te treden met zijn verhaal. ‘Ik wil een ander licht laten schijnen op het gedrag dat jarenlang is toegestaan omdat heel veel mensen, inclusief ikzelf, hun mond hebben gehouden. Dat wil ik niet meer.’

Intussen heeft Kevin Spacey zelf al gereageerd op de beschuldigingen. Hij bood Rapp meteen zijn excuses aan in een uitgebreide tweet.

‘Ik heb heel veel respect voor Anthony Rapp als acteur en ik ben me rot geschrokken van zijn verhaal. Ik kan me eerlijk gezegd de ontmoeting niet meer herinneren, het is meer dan dertig jaar geleden. Maar als ik me gedragen heb zoals hij beschrijft, dan ben ik hem mijn diepste verontschuldigingen verschuldigd voor zeer ongepast dronken gedrag en ik vind het heel erg dat hij de gevoelens die hij beschrijft al die jaren met zich mee heeft moeten dragen’, schrijft Spacey in zijn verklaring.

Verder liet hij ook nog weten dat hij voortaan openlijk als homoseksueel door het leven zal gaan. ‘Ik heb gedurende mijn hele leven liefdevolle relaties gehad met mannen, iets wat alleen mijn naasten wisten. Nu wil ik daar eerlijk en open over zijn’, klinkt het.

Er waren al jaren geruchten dat Spacey homoseksueel is. Als journalisten hem ernaar vroegen, wilde hij daar echter nooit op reageren.

Bron: De Standaard
Datum: 30/10/2017
URL: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171030_03160960

Persoonlijke mening:
De laatste tijd zijn er erg veel gevallen van seksueel misbruik naar buiten gekomen uit de filmwereld. Onder andere de beschuldigingen van verschillende actrices aan het adres van Harvey Weinstein. Het feit dat deze klachten vaak jarenlang zijn verzwegen bewijst dat misbruik in de filmwereld een taboe is dat erg gevoelig ligt. De recente ontwikkelingen waarbij acteurs met hun verhalen naar buiten durven komen is in mijn ogen erg goed. De nieuwe beschuldigingen aan het adres van Kevin Spacey vond ik erg verrassend. Ik vind Spacey een briljante acteur dus de bekentenis van Anthony Rapp kwam hard aan bij mij. De reactie van Spacey vind ik bijna even afschuwelijk als de feiten zelf. Hij zegt dat hij het zich niet meer herinnerd, en dit terwijl het grote sporen heeft achtergelaten in het leven van het slachtoffer. Het feit dat hij uit de kast komt als homo bij de beschuldiging van Rapp zorgt er ook nog eens voor dat de homo-gemeenschap in verband wordt gebracht met pedofilie en aanranding is onaanvaardbaar. Kevin Spacey is in mijn ogen al zijn waardigheid verloren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.