actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th March 2016, 16:02
Mathias.H*fmans Mathias.H*fmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 83
"Groot watertekort in 2030"

Als het verbruik en de vervuiling van water wereldwijd niet veranderen, krijgt bijna de helft van de wereldbevolking in 2030 te maken met ernstige 'waterstress'. Dat staat in een rapport van het VN-programma voor het milieu (UNEP) dat maandag naar buiten is gebracht.

De vraag naar water zal volgens het UNEP alleen maar toenemen door de groeiende wereldbevolking, toenemende verstedelijking, de klimaatverandering en een verandering in hoe voedsel wordt gebruikt. Daardoor zou de vraag naar water in 2030 al 40 procent groter zijn dan het aanbod. Overheden zouden daardoor jaarlijks 178 miljard euro uitgeven om water aan te voeren, waar dat nu nog gemiddeld 35 tot 40 miljard euro kost.

"Als schoon water consequent niet beschikbaar is, moeten de armsten ter wereld een belangrijk deel van hun inkomen uitgeven om het te kopen en een groot deel van hun tijd besteden om het te vervoeren. Dat beperkt hun ontwikkelingsmogelijkheden'', zei UNEP-directeur Achim Steiner.

Bron: www.hln.be http://www.hln.be/hln/nl/2656/Globa...t-in-2030.dhtml

Eigen mening:
Zonder water is er geen enkel leven mogelijk daarom is het belangrijk dat we zorg voor dragen voor dit water. Het feit dat er in 2030 'waterstress' zal zijn als we voort blijven doen zoals we nu bezig zijn, baart me zorgen. Water is iets dat in onze maatschappij zo goed als altijd en overal beschikbaar is. Daardoor wordt het vaak ook verspilt. Aan het verspillen van water ben ik zelf ook schuldig aan, ik probeer hier soms wel rekening mee te houden, maar toch verspil ik toch nog wel wat water. We zeggen alsmaar dat dingen moeten veranderen maar het wordt tijd dat we die veranderingen ook gaan waarmaken. Zeker als we weten wat de gevolgen zijn wanneer we de dingen niet veranderen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th March 2016, 16:27
Lore.P*eters Lore.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Geel
Posts: 138
Ik kan me zeker vinden in de mening die Mathias hierover heeft. We zeggen inderdaad altijd dat we strengere maatregelen moeten nemen, maar toch blijven we veel water verbruiken. Ik spring ook niet altijd zuinig om met water en veel mensen doen dat niet. Als we dit watertekort willen tegengaan zal één van de oplossingen zijn om het water duurder te maken. Mensen zullen ervan bewust worden dat ze wel zuinig moeten omspringen met water, want anders leven we binnen enkele jaren met een serieus watertekort en hoe gaan we dan leven? Water is essentieel in ons dagelijks leven. Je moet je maar eens voorstellen dat we geen water meer hebben. Hoe gaan we dan koken, de toiletten doorspoelen, onze tanden poetsen,...? Dit zijn allemaal vragen waarbij we zeker moeten stilstaan. Als we dat allemaal niet meer kunnen, dan zullen mensen wel zuiniger omspringen met water.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.