actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th December 2016, 20:11
Ellen.B*yers Ellen.B*yers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Essen
Posts: 33
Anis Amri reisde via Frankrijk naar Milaan

Anis Amri, de verdachte van de terreuraanval op de kerstmarkt van Berlijn, is na de aanslag wel degelijk via Frankrijk naar Italië gereisd. De 24-jarige Tunesiër werd donderdagnamiddag, dus drie dagen na de aanslag, in het station van Lyon Part-Dieu door bewakingscamera’s gefilmd.

Op de beelden is te zien dat de man alleen onderweg is. Volgens de Franse zender BFM TV hebben de speurders ook bevestigd gekregen dat de verdachte in Lyon zijn treinticket kocht richting de Italiaanse stad Milaan, met overstap in Chambéry.

Doodgeschoten

Amri had op 19 december twaalf mensen om het leven gebracht bij een aanval op de kerstmarkt van Berlijn. In de nacht van donderdag op vrijdag werd hij in de buurt van Milaan doodgeschoten bij een vuurgevecht met de Italiaanse politie.

Er werd al langer van uitgegaan dat Amri via Frankrijk naar Italië was gereisd, maar tot nu toe waren er geen bewijzen voor die stelling bekendgemaakt. Hoe de verdachte van Berlijn naar Frankrijk kon reizen, is nog niet duidelijk.

Eigen mening: Hier heb ik een aantal bedenkingen bij. Tegenwoordig staan er overal, maar dan ook overal camera's. Je kan bijna niet meer op een weg passeren zonder gefilmd te worden. Ik vind het dan ook raar dat ze nog niet met zekerheid kunnen zeggen hoe Amri van Duitsland naar Frankrijk is kunnen gaan. Het verbaast me allereerst dat ze niet sneller kunnen zien welke weg hij heeft afgelegd en ten tweede, dat ze nu pas kunnen bewijzen dat hij van Frankrijk naar Italië is gereisd. Ik zou graag beter begrijpen waarom hij via Frankrijk naar Italië is gereisd en hoe hij deze weg heeft afgelegd.

Bron: DS, 26/12/2016 http://www.standaard.be/cnt/dmf20161226_02645610
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.