actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2012, 13:21
Sabrina's Avatar
Sabrina Sabrina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 106
Gemeente past verkeersbord aan na post op facebook

EDEGEM - Pascal Van Renterghem uit Edegem plaatste afgelopen weekend een foto van een verwarrende verkeerssituatie op de facebookpagina van zijn gemeente. ‘De situatie is verwarrend maar ook enigszins grappig', becommentarieert Van Renterghem zijn foto. Daarop zijn aan weerszijden van de straat conflicterende borden te zien. Op het ene bord wordt een uitzondering gemaakt voor brommers en fietsers, terwijl het andere bord enkel fietsers toelaat.

‘Voor situaties als deze heb ik vaak mijn fototoestel in de aanslag', zegt Pascal. ‘En deze keer moest ik er zelfs niet ver voor lopen.'

De verkeerssituatie doet zich immers voor op de hoek van de Trooststraat en de Hovestraat, waar Pascal de kruidenierswinkel Filet d'Anvers uitbaat. Woensdagochtend reageerde het profiel van de gemeente Edegem zelf op de aangekaarte situatie. ‘Pascal, je hebt gelijk. Het onderbord zal zo snel mogelijk worden verwijderd.'

Het is de tweede keer dat de Edegemse kruidenier op deze manier melding maakt van een probleem. ‘Facebook is daarvoor ideaal. Een probleem wordt er meteen voor iedereen zichtbaar. Vroeger moest je een brief schrijven, en bleven de reacties langer uit.'

Pascal maakt wel vaker grappige foto's. ‘In bijberoep ben ik fotograaf en plaats ik grappige fragmenten op mijn website: www.pascaldanvers.com

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...121129_00386184

Eigen mening:
Het verkeersbord is niet enkel misleidend voor de persoon in kwestie maar ook voor alle passanten. Door de foto op facebook te plaatsen heeft deze persoon voor verandering kunnen zorgen. Op zich zit er wel een groot deel boecht in dit artikel. Welk beroep deze man uitoefent zal ons worst wezen. Toch neemt het niet weg dat dit artikel ook als relevant beschouwt kan worden. Tot slot heeft hij dankzij dit sociaal medium verschil kunnen maken dat effect heeft voor een grote groep mensen.
Bijgesloten Plaatje(s)
 
__________________
What we do does not define who we are. What defines us is how well we rise after falling..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.