actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st May 2013, 19:50
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
Groen wil 5 dagen opleiding voor elke werknemer

Werknemers moeten recht krijgen op vijf opleidingsdagen per jaar. Dat voorstel lanceert Groen in DS Avond.
België heeft zich eind 1998 geëngageerd om binnen bedrijven en organisaties 1,9% van de loonmassa te besteden aan opleidingen. Uit cijfers blijkt echter dat die doelstelling absoluut niet wordt gehaald, met als dieptepunten: amper 1,08% in 2005, 2006, 2009 en 2010.

Nochtans is het cruciaal dat werknemers blijvend opgeleid worden. Dat moet hen en onze bedrijven sterker maken. Nu bestaat er niet alleen een loonkloof met onze buurlanden, maar ook een opleidingskloof.

Om het tij te keren, stelt Groen een nieuwe aanpak voor.

In plaats van ingewikkelde berekeningen te doen om tot een inspanning te komen van bijna 2 procent van de loonmassa, moeten we de opleidingen beter herberekenen. Niet in procenten maar in dagen. Werknemers zouden recht moeten hebben op vijf dagen opleiding per jaar. Dat recht op opleidingstijd zou dan worden gegarandeerd in sectorale CAO’s waar per sector wordt afgesproken hoe het opleidingsrecht concreet wordt uitgevoerd.

bron: de standaard - 30/04/2013 - http://www.standaard.be/cnt/DMF20130430_071

mijn mening: Ik vind het zeker goed dat elke werknemer 5 dagen opleiding moet krijgen. Arbeider of bediende, je moet toch je werk toch een beetje kennen om te weten wat je moet doen. Ik hoop dat de rest van de regering hier mee akkoord gaat. Volgens mij gaat dit ook mensen aanzetten om meer naar werk te zoeken, vooral diegene die al lang werkzoekende zijn.

Ik ben een voorstander van deze aanpak.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.