actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2016, 10:50
Jasper.S*rengers Jasper.S*rengers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2016
Locatie: westerlo
Posts: 26
Duitsland wil grenscontroles tot na parlementsverkiezingen

Duitsland wil grenscontroles tot na parlementsverkiezingen

Duitsland wil dat het ook nog na februari grenscontroles kan blijven uitvoeren, tot na de parlementsverkiezingen van de tweede helft van 2017. De plannen zijn al op Europees niveau besproken, meldt de Duitse krant Welt am Sonntag.

De Duitse regering maakte melding van het plan in een vergadering van Europese diplomaten, schrijft Der Spiegel dan weer. Tijdens die vergadering zei een vertegenwoordiger van de Europese Commissie dat Duitsland specifieker moet zijn over de terreurdreiging die het aanvoert om langere grenscontroles te verantwoorden. Der Spiegel weet verder nog dat de Duitse overheid van mening is dat de controles aan de Europese buitengrenzen onvoldoende werken. Nog volgens de Duitsers beschikken ze over informatie dat sommige vluchtelingen die naar Duitsland afreizen terroristen zijn.

‘Als de Europese Commissie de verlenging niet toestaat, wat ik niet zou begrijpen, dan moet Duitsland onafhankelijk beslissen om grenscontroles te blijven doen aan de grens tussen de deelstaat Beieren en Oostenrijk’, zei Stephan Mayer (CSU) aan Welt am Sonntag.

Duitsland is, net als België, lid van de Schengenzone, waarbinnen controles aan de nationale grenzen zijn opgeheven. In volle vluchtelingencrisis besloten verscheidene lidstaten vorig jaar terug te grijpen naar grenscontroles. In november kregen Oostenrijk, Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen de toelating om die tijdelijke grenscontroles met drie maanden te verlengen, tot februari.

bron

mening: Ik vind het straf dat vluchtelingen zo ver reizen om de oorlog te ontvluchten. Vele zeggen dat ze na de oorlog zullen terugkeren maar dan ga je toch schuilen in een van de buurlanden waar geen oorlog heerst? Ik ben van mening dat er veel gelukzoekers naar Europa zijn gekomen. Ook zijn er terroristen kunnen ontglippen aan grenscontroles. Daarom vind ik het niet meer dan logisch dat sommige landen hun grenzen terug bewaken in gebieden waar veel vluchtelingen hun land binnenkomen. Zo hebben ze een beter zicht op de mensen die naar hun land willen komen en kunnen ze hen kunnen screenen en directe hulp bieden voor de mensen die het nodig hebben. Nu dat IS in het nauw wordt gedreven in verschillende steden, kan ik me voorstellen dat er verschillende terroristen het idee hebben om naar Europa te komen. Om "hun laatste daad" te volbrengen. Dit baart me toch een beetje zorgen.

Laatst aangepast door Jasper.S*rengers : 11th December 2016 om 10:59.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.