actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Religie & kerk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2009, 18:19
Gibb.Pemen Gibb.Pemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie:
Posts: 46
Aanvaller paus Johannes Paulus II komt vrij

BRUSSEL - Mehmet Ali Agca, de Turk die in 1981 in Rome paus Johannes Paulus II neerschoot, komt op 18 januari vrij, na 28 jaar in Italiaanse en Turkse gevangenissen te hebben verbleven. Dat schrijft de Italiaanse krant La Repubblica.

Volgens de krant geeft de 52-jarige Agca na zijn vrijlating uit Yenikent, een gevangenis in de buurt van Ankara, een interview aan een tv-zender. Daarvoor ontvangt hij een bedrag van 1,35 miljoen euro.

Volgens La Repubblica vroegen minstens honderd kranten en tijdschriften een gesprek aan en stelde de Turk Dan Brown voor, samen een boek te schrijven. Mehmet Ali Agca verklaarde eerder al dat hij het graf van paus Johannes Paulus II wil bezoeken, de paus die hij op 13 mei 1981 op het Sint-Pietersplein in Rome neerschoot. Paus Johannes Paulus II zocht hem later in de gevangenis op en schonk hem vergiffenis. (LEE)

Bron: Het Nieuwsblad

Mijn mening:
Ik vind het goed voor Agca dat hij na al die jaren vrij komt ( Paus Johannes Paulus 2 had hem tenslotte vergeven) en iedereen zal zijn verhaal wel eens willen horen. Wat niet kan, vind ik, is dat hij 1,35 miljoen euro krijgt voor zijn verhaal. Die mens heeft op de paus geschoten, komt na bijna 30 vrij en krijgt meer dan een miljoen. Dat is meer dan een hardwerkende, eerlijke mens ooit zal verdienen in zijn carrière.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.