actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #21  
Oud 3rd December 2004, 14:58
Roel's Avatar
Roel Roel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Westerlo
Posts: 77
Citaat:
Orgineel gepost door judithgielens
awel he, bij ons pakt da ni! Mijn broer (16jaar van mei dit jaar) mocht van mijn ouders smirnoff gaan halen in de nachtwinkel. Hij moest zijn pas tonen, maar die lag nog thuis(omdat hij ook dat idee had, dat hij het wel zo zou meekrijgen)
Hij is toch eerst naar huis moeten gaan, pas gaan halen en dan de fles terug in de nachtwinkel gaan halen hoor!

ander vb: Wij wonen vlak aan de grens met nederland. Mijn ouders stuurden mijn broer eens om een fles porto naar de spar, en hij kreeg ze niet mee! (ik weet niet meer precies wanneer dat was, maar ik dacht wel dat hij er 18jaar voor moest zijn)
Als mijn ouders mijn broer naar een Belgische winkel hadden gestuurd bij ons in het dorp(maar op zondag zijn die niet open) dan had hij diezelde fles porto wel meegekregen!

Je kan er dus alle kanten mee uit en zoveel mee foefelen als je wil. Jongeren zijn sluwer als we denken en weten overal wel een omweggetje voor!



Als ik mij herinner hoe ik vroeger heel stiekem die dinge ging doen, verschilt de lokale nachtshop en andere zaken heel van veel me die van bij ons!
Maar misschein is die vent daar strenger juist omda het zo dicht bij de grens is...
__________________
Face your insanity
Met citaat antwoorden
  #22  
Oud 11th January 2005, 12:43
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
Niemand controleert of tabakswet wordt overtreden

Niemand controleert of tabakswet wordt overtreden
Handelaars mogen sinds 1 december 2004 geen tabaksproducten meer verkopen aan -16-jarigen, maar tot nu toe heeft de overheid nog geen inspecteurs op pad gestuurd om de naleving ervan te controleren.Volgens het kabinet van Volksgezondheid krijgt de sector nog even de tijd om aan de maatregel te wennen.

De maatregel past in het ambiteuze antitabaksplan van minister van Volksgezondheid Rudy Demotte, en werd ingevoerd om het aantal tabaksdoden in ons land drastisch te verlagen. Maar anderhalve maand later zijn de winkeliers nog altijd niet gecontroleerd. "We gaan het aantal inspecties geleidelijk aan opdrijven", luidt het op het kabinet Volksgezondheid. "We rekenen nu vooral op de goodwill van de verkopers."

De Vlaamse Federatie van Persverspreiders en aanverwante producten zegt nog geen meldingen van controles te hebben gekregen. Het beroepsorgaan is tevreden dat de overheid geen heksenjacht begonnen is, maar dringt erop aan dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt. Ook Unizo wil dat Demotte nog meer sensibiliseringscampagnes lanceert, zodat de winkeliers er niet alleen voorstaan.
weblog HLN 11/01/05 07u27

aan alle jongeren: kzou nog ff uwe voorraad inslaan precies, er worden nu toch nog geen controles gedaan!
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #23  
Oud 11th January 2005, 13:02
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
En gaan die controles er ook effectief komen? Ik herinner me nog heel goed de commontie rond het verbod op tabaksreclame. Alle gazettenhandelaars haalden de neonreclames en uithangborden weg omdat er 'streng zou opgetreden worden'.

Wat blijkt, ongeveer een jaar na het goedkeuren van deze wet begonnen we aan de buitenkant van vele gazettenwinkels terug tabaksreclame te zien.

De politie heeft blijkbaar geen tijd genoeg om zich hiermee bezig te houden...
Zelfde geldt voor de verkoop van tabak als je het mij vraagt..


En van elk pakje sigaretten dat elke roker koopt gaat meer dan de helft rechtstreeks naar de Belgische staat.

dus merci he mannekes!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.