actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2011, 19:45
Eveline.Leysen Eveline.Leysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 67
'Status-quo in Midden-Oosten onhoudbaar'

De Verenigde Staten zullen de democratische en economische ontwikkelingen in Egypte en Tunesië sterk ondersteunen. Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama donderdag in Washington gezegd in een toespraak over het Amerikaans buitenlands beleid in het Midden-Oosten en Noord-Afrika.
"De twee landen kunnen dienen als modellen voor een regio die dramatische veranderingen ondergaat. De gebeurtenissen van de laatste zes maanden tonen aan dat strategieën van onderdrukking en afleiding niet meer werken", aldus Obama.

"De VS en de Arabische staten moeten werken om decennia van wantrouwen weg te werken en zo een betere toekomst voor de regio te bouwen. Als we er niet in slagen onze aanpak te veranderen, dreigen de uiteenlopende standpunten van de VS en de moslimlanden steeds verder uit elkaar te gaan liggen", klonk het nog.

Gedemilitariseerd Palestina binnen de grenzen van 1967

Obama zei verder nog dat de grenzen van Israël en een toekomstig onafhankelijk Palestina gebaseerd moeten zijn op de grenzen van 1967. Hij voegde er aan toe dat een onafhankelijke Palestijnse staat niet gemilitariseerd hoeft te zijn.

"De grenzen van Israël en Palestina zouden gebaseerd moeten zijn op de grenzen van 1967 (...) om duidelijke en erkende grenzen te krijgen voor beide staten", zo zei Obama.

Obama waarschuwde de Palestijnen wel om later dit jaar geen erkenning voor een onafhankelijke staat te zoeken bij de Verenigde Naties. "Die plannen zullen niet slagen", aldus Obama, die beide partijen opriep om onderhandelingen aan te vatten voor een vredesverdrag waaruit een Palestijnse staat kan ontstaan.

Bron:
http://www.destandaard.be/artikel/d...DMF20110519_173

Mijn mening:
Ik vind het goed dat de Verenigde Staten de bevolking van Egypte en Tunesië steunen op economisch en democratisch vlak.
Maar elke keer dat ik naar het nieuws kijk, denk ik altijd "Daar heb je de Amerikanen weer". De Amerikanen zien zichzelf als de beschermers van de wereld en door het Amerikaans patriottisme beschouwen ze zich als de meest democratische, de meest rechtvaardige en de meest vrij maatschappij ter wereld (volgens het interview met L. Abicht over het Amerikaanse patriottisme, De standaard, 15.09.2011). Ik vind dat het land in kwestie de kansen moet krijgen om het probleem zelf op te lossen, zonder de bemoeizuchtigheid van de Amerikanen.

Laatst aangepast door Eveline.Leysen : 19th May 2011 om 19:57.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.