actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th March 2012, 18:45
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Brussel neemt motortaxi's in gebruik

Artikel:
BRUSSEL - Dinsdagmiddag zijn in Brussel de eerste motortaxi's aan hun dienst begonnen. Met de snellere motorvariant van de gewone taxi wil de stad vooral zakenmensen aanspreken.

De motortaxi, die al gebruikt wordt in grootsteden als Parijs en Barcelona, raakt makkelijk door opstoppingen, waardoor de klanten sneller op hun bestemming kunnen worden afgezet. Die klanten moeten wel beschermende kledij dragen.

De bestuurders van de hybride motortaxi's zijn overigens uitgebreid getest op hun rijvaardigheid.

Minister van Vervoer Brigitte Grouwels (CD&V) initiatiefneemster van het project, zei op Radio 1 ervan overtuigd te zijn dat er een publiek is voor de motortaxi's: 'Een meer avontuurlijk aangelegd publiek. We denken ook dat mensen uit het bedrijfsleven die zich snel willen verplaatsen in de hoofdstad, daar gebruik van zullen maken.'

Concurrentie

Om te grote concurrentie met de bestaande taxi's tegen te gaan, worden dezelfde prijzen gehanteerd voor iedereen, legde Grouwels uit, namelijk 20 euro per rit. 'We zijn die sector aan het hervormen en we willen dat het allemaal harmonieus samengaat.'

'We denken dat we nu eerder een nieuw publiek gaan aantrekken, dat anders de taxi niet zou nemen. En misschien zullen ze bij slecht weer dan wel een gewone taxi nemen', besluit Grouwels. 'Ik zie dus geen probleem van concurrentie, maar ik denk dat we juist het publiek gaan verruimen."


Bron:
De Standaard 20/03/2012
http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20120320_101


Eigen mening:
Ik vind dit wel een mooi initiatief van de stad Brussel. In Brussel is het dikwijls zo druk waardoor je dikwijls met een taxi meer dan een uur onderweg bent. Als je gehaast bent is dit heel vervelend. Met de motor kan je deze drukte grotendeels vermijden en dat bespaart je heel wat tijd. In dat opzicht vind ik de motortaxi een prachtig initiatief.

Anderzijds had de stad Brussel ook de fiets wat meer kunnen promoten. De fiets is ook veel sneller dan de auto als het druk is. Voor zakenmensen is de verplaatsing met de fiets dus een perfect middel om toch een beetje aan sport te doen. Laten we hopen dat de Brusselaars uit eigen initiatief al eens de fiets nemen als het mooi weer is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.