actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th March 2008, 11:23
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
BBC maakt Topmodel voor gehandicapten

Acht vrouwen met een lichamelijke handicap gaan in een nieuw BBC-programma strijden om een carrière als model. Britain's Missing Top Model zal deze zomer te zien zijn op BBC 3, meldt de Britse tv-zender donderdag op zijn website.

Vrouwen tussen de 18 en de 30 met een handicap kunnen zich nog inschrijven bij de BBC. De deelnemers zullen in het programma door drie experts getraind worden op allerlei aspecten voor het werken als model.

De winnaar belooft de BBC een fotoreportage bij een vooraanstaand modetijdschrift. (anp/mvl)
bron
De Morgen
BBC

"This series aims to challenge the artificial boundaries that seem to exist in the beauty and fashion industries," BBC Three controller Danny Cohen said.

"It would be great if in the future we began to see more disabled models gracing the covers of the world's magazines."


We kennen allemaal wel de programma's waar ze op zoek gaan naar nieuwe topmodellen. Over het algemeen allemaal mooie stereotype jongedames.
Ik kan dit intiatief alleen maar toejuichen. Ze gaan eindelijk proberen om te bewijzen dat mensen met een handicap evengoed een model kunnen zijn.
Dit is naar mijn mening nog een stapje verder gaan dan enkel meer realistisch wegende vrouwen in de media te krijgen. Waarom zou iemand met een handicap geen model kunnen zijn? Waarom zouden zij lelijker zijn dan iemand zonder een handicap?
Ik hoop dat dit vele mensen met een handicap zal helpen met hun eigen zelfbeeld. Want je moet toegeven dat mensen met een handicap niet echt in de media komen.
Petje af voor de BBC om met dit idee af te komen, ik zal er zeker naar kijken als ik op dat moment in Engeland ben.(waarschijnlijk zal ik daar wel zijn want het gaat in de zomer op tv komen)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th March 2008, 12:15
stefanie Mermans stefanie Mermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2007
Locatie: Arendonk
Posts: 56
reactie

Ik vind het goed dat ze het initiaitef nemen om gahandicapten een kans te geven. Het ideaal mag doorborken worden! Volgens mij moet een model heus niet de perfecte maten hebben en er perfect uizien. Door het ideaalbeeld zo hoog te stellen, zijn er te veel mensen die zich niet goed voelen in hun vel.
We hopen dan ook dat er in België zulk initiatief zal genomen worden.

Mvg
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.